Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 sDrive 28i: Z4 je další obětí downsizingu, místo šestiválce dostane čtyřválec
19.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také BMW Z4 generace E89 se bude muset rozloučit s šestiválci. Jako první přijde na řadu provedení 30i, ze kterého se stane 28i. Je to malá změna pro číslo, ale velká pro motor...
Od představení nového motoru BMW N20, tedy přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru, je už jen otázkou času, než se v tom či onom modelu bavorské automobilky objeví místo některé z verzí atmosféricky plněného šestiválcového třílitru. Zatím tato změna stihla jen malé SUV X1, další provedení modelů využívajících proslulého atmosférického R6 jsou ale těsně před popravou. Víme jistě, že letošní léto bude poslední, kdy budou s nepřeplňovanými třílitry zákazníkům dodány vozy trojkové řady a nejnověji BMW potvrdilo počátek eliminace těchto šestiválců i z nabídky modelu Z4.
Jako první se downsizingu dočká verze Z4 sDrive 30i, která dnes využívá motoru N52 v klasické konfiguraci se 190 kW výkonu dosahovaném v 6 600 ot./min. Místo něj dostane motor N20 v zatím jediné známé specifikaci s nejvýše 180 kW výkonu posazeném do 5 500 ot./min a změní se též její název - po vzoru X1 ponese označení Z4 sDrive 28i.
Automobilka zatím nezveřejnila podrobnější specifikace (dočkáme se jich později v momentě, kdy se přiblíží uvedení vozu na trh) a zmínila pouze to, že s osmistupňovou automatickou převodovkou dosáhne vůz o 20 procent lepšího výsledku v testech normované spotřeby. A to je také to jediné, o co tu jde - výrobce se chce vyhnout penalizacím za „nadměrné” emise CO2, čemuž jsme se podrobněji věnovali minulý týden.
Motivací k rozmachu downsizingu je ostatně totéž jako v případě systému start and stop, tedy snaha vyhovět zejména evropským a americkým regulacím. Na tomto místě se tak snad ani nebudeme znovu podivovat nad tím, proč BMW opouští jeden z nejlepších benzinových motorů, který kdy mělo. Pokud si jej ještě chcete pořídit, dlouho neváhejte, s ohledem na blížící se počátek platnosti přísných regulací normované spotřeby se z nabídky automobilky vytratí během roku či dvou.
BMW Z4 E89 začalo svou pouť za nižší normovanou spotřebou, přijde tak o šestiválec N52 se 190 kW výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejčtenější články
- VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva