Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 opravdu skončilo, poslední kus dostal 340 koní
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace mnichovského roadsteru je minulostí, za sedm let přitom svého majitele našlo více než 115 tisíc exemplářů.
Co jsme minulý měsíc ohlásili, to se tento týden doopravdy stalo. V pondělí 22. srpna totiž skutečně bylo vyrobeno vůbec poslední BMW Z4 generace E89. Ta přišla na svět v roce 2009, přičemž vůči předchůdci nabrala nemalý počet kilogramů. Na této obezitě se přitom do značné míry podílela zejména pevná střecha nahrazující někdejší plátno. S ní BMW Z4 přepřáhlo spíše na komfortní než sportovní naladění.
Nedá se říci, že by se prodeje kvůli tomu staly tragickými, z modelu vyhledávaného nadšenými řidiči se ale rychle stala okrajová součást nabídky, o níž málokdo věděl, že ještě vůbec existuje. Prodeje tak šly postupně dolů a svou sedmiletou existenci na trhu tato iterace Z4 uzavřela s více než 115 tisíc prodanými exempláři. Vůbec posledním vyrobeným kusem se přitom stala varianta sDrive35is, jež pod kapotou počítá s nadvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní. Karoserie pak pro změnu dostala lak v oranžovém odstínu Valencia Orange Metallic.
Mimo zmiňovaný motor ovšem bylo možné BMW Z4 objednat zpočátku ještě s atmosférickým šestiválcem, než jej mnichovská automobilka nahradila přeplňovaným dvoulitrem. Ve srovnání s konkurencí, ať již se čtyřmi kruhy nebo třícípou hvězdou ve znaku, však roadster oficiálně nikdy nebyl k dispozici s turbodieselovým motorem.
Momentálně je přitom na sto procent jisté, že „naftožrout“ nebude ani součástí nové generace, která by se s kódovým označením G29 (a možná i jiným jménem, hovoří se třeba o označení Z5) měla ukázat v roce 2018. Místo toho BMW ve spolupráci s Toyotou vůz osadí hybridní jednotkou, jíž samozřejmě doplní i zmiňovaný šestiválec. Podstatné pak je, že vrátit se má plátěná střecha i sportovnější kredit.
S druhou generací BMW Z4 je definitivní konec, poslední vyrobený kus dostal přeplňovaný šestiválec, 340 koní a lak Valencia Orange Metallic
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus