BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km

Nová verze mnichovského SUV dostane 272 koní. Stovku má zvládnout za méně než 7 sekund, čistě na elektřinu prý ujede 30 kilometrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km

8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová verze mnichovského SUV dostane 272 koní. Stovku má zvládnout za méně než 7 sekund, čistě na elektřinu prý ujede 30 kilometrů.

Ještě donedávna se mohlo zdát, že jedinou německou prémiovou značkou, která za elektřinu brojí měrou větší než malou, je Audi. Jenže poté BMW představilo modely i3 a i8, přičemž bavorští taktéž naznačili, že bez drátů a cívek se v budoucnu neobejde jediný vůz s bílou vrtulí na modrém pozadí. A co je psáno, musí být i dáno, díky čemuž se letos dočkáme zahájení prodeje BMW X5 xDrive40e.

Pokud nevíte, co za daným názvem očekávat, pak vás odkážeme na zářijový Frankfurt, kde debutoval koncept X5 eDrive. Ten si do sériové produkce přinese dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a elektromotor o kombinovaném výkonu 272 koní. S touto silou by přitom neměl být problémem sprint z klidu na stovku za méně než 7 sekund v plně hybridním režimu.

S tímto módem je spojena taktéž udávaná spotřeba 3,8 litru na 100 kilometrů, která vznikne s pomocí amperovského triku - na předem nabitou elektřinu, která se do spotřeby nikterak nezapočítává, totiž zvládne X5 xDrive40e ujet 30 kilometrů. V tomto režimu (vyjma Pure Electric je k mání také Intelligent Hybrid a Save Battery, který prý bude podle techniků automoiblky nejužívanější) je ovšem nejvyšší rychlost omezena na 120 km/h.

Vyjma pohonného ústrojí ovšem již žádné změny nemáme očekávat, snad kromě zásuvky pro elektrické napájení. Ta se totiž přesune z levého předního blatníku na záď vozu. To je ale vše, více budeme vědět v době samotné premiéry. Aktuálně ovšem není jisté, zda se jí dočkáme již v březnu v Ženevě nebo až v září v Paříži.


BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 1 - BMW X5 eDrive concept 01BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 2 - BMW X5 eDrive concept 02BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 3 - BMW X5 eDrive concept 03BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 4 - BMW X5 eDrive concept 04BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 5 - BMW X5 eDrive concept 05BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 6 - BMW X5 eDrive concept 06BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 7 - BMW X5 eDrive concept 07BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 8 - BMW X5 eDrive concept 08BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 9 - BMW X5 eDrive concept 09BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 10 - BMW X5 eDrive concept 10BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 11 - BMW X5 eDrive concept 11BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 12 - BMW X5 eDrive concept 12BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 13 - BMW X5 eDrive concept 13BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 14 - BMW X5 eDrive concept 14BMW X5 xDrive40e: hybridní X5 půjde do prodeje, se „spotřebou” 3,8 l/100 km - 15 - BMW X5 eDrive concept 15
Hybridní BMW X5 mělo do výroby dorazit až za dva roky. Úspěch modelů i3 a i8 však zřejmě bavorskou značku popohnal

Zdroj: BimmerToday

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.