Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X4 M nebude, prý by jen ohrožovalo pozici výdělečné X6 M
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka prý občas musí ignorovat prosby zákazníků. Není ovšem vyloučeno, že se výkonné X4 dočkáme v závěru jejího životního cyklu.
O malém sourozenci BMW X6 jsme se zmínili již mnohokrát, na trh by ale nový model X4 měl zamířit až někdy v průběhu příštího roku. Svou nabídkou už s ohledem na nezbytnou technickou spřízněnost s konvenčněji střiženou X3 nejspíše nepřekvapí, na zajímavosti mu ale mohla dodat verze připravená divizí M. Potenciální kupce ovšem musíme zklamat, mnichovská automobilka její existenci odmítá stejně jako v případě modelů řady „i“. Důvody pro to jsou však trochu odlišné.
Zatímco v případě elektromobilů a hybridů by nabušenější verze dávala smysl jen tehdy, kdyby nebyla elektrická, absenci X4 M má na svědomí zcela jiné rozhodnutí. Podle šéfa produktové komunikace Bernharda Ederera by totiž s příchodem tohoto modelu mohly utrpět prodeje většího sourozence. „Otázka je, o kterých zákaznících se tu bavíme,“ vysvětluje manažer BMW postoj automobilky. „A odpovědí je, že jde o klientelu, která v současné době touží a zároveň je i schopná si pořídit X6 M.“
Je tedy zřejmé, že s příchodem nové výkonné verze by BMW mnoho nových zákazníků nezískalo. Zároveň by ovšem přišlo o část zisku, neboť při sestupu o třídu níže by již nemohlo na model X4 M nasadit takovou marži. „Je to možná trochu sobecké, ale ne vždy si můžeme dovolit vyrábět to, co řada zákazníků vyžaduje. Občas prostě musíme pouze popadnout za pačesy tu nejlepší obchodní příležitost.“
Produkční BMW X4 tak nakonec dorazí pouze se běžně naladěnými čtyřválcovými a šestiválcovými motory, s nimiž standardně spojí osmistupňový automat. Je ovšem možné, že v závěru životního cyklu nakonec v Mnichově své rozhodnutí přehodnotí a vrcholnou verzi nabídnou. Daleko spíše než o pravověrný model divize M by ale mohlo jít o produkt oddělení M Performance.





















BMW X4 nakonec vznikne jen ve standardní formě, divize M na něm svůj otisk nezanechá
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva