Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X4 M nebude, prý by jen ohrožovalo pozici výdělečné X6 M
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka prý občas musí ignorovat prosby zákazníků. Není ovšem vyloučeno, že se výkonné X4 dočkáme v závěru jejího životního cyklu.
O malém sourozenci BMW X6 jsme se zmínili již mnohokrát, na trh by ale nový model X4 měl zamířit až někdy v průběhu příštího roku. Svou nabídkou už s ohledem na nezbytnou technickou spřízněnost s konvenčněji střiženou X3 nejspíše nepřekvapí, na zajímavosti mu ale mohla dodat verze připravená divizí M. Potenciální kupce ovšem musíme zklamat, mnichovská automobilka její existenci odmítá stejně jako v případě modelů řady „i“. Důvody pro to jsou však trochu odlišné.
Zatímco v případě elektromobilů a hybridů by nabušenější verze dávala smysl jen tehdy, kdyby nebyla elektrická, absenci X4 M má na svědomí zcela jiné rozhodnutí. Podle šéfa produktové komunikace Bernharda Ederera by totiž s příchodem tohoto modelu mohly utrpět prodeje většího sourozence. „Otázka je, o kterých zákaznících se tu bavíme,“ vysvětluje manažer BMW postoj automobilky. „A odpovědí je, že jde o klientelu, která v současné době touží a zároveň je i schopná si pořídit X6 M.“
Je tedy zřejmé, že s příchodem nové výkonné verze by BMW mnoho nových zákazníků nezískalo. Zároveň by ovšem přišlo o část zisku, neboť při sestupu o třídu níže by již nemohlo na model X4 M nasadit takovou marži. „Je to možná trochu sobecké, ale ne vždy si můžeme dovolit vyrábět to, co řada zákazníků vyžaduje. Občas prostě musíme pouze popadnout za pačesy tu nejlepší obchodní příležitost.“
Produkční BMW X4 tak nakonec dorazí pouze se běžně naladěnými čtyřválcovými a šestiválcovými motory, s nimiž standardně spojí osmistupňový automat. Je ovšem možné, že v závěru životního cyklu nakonec v Mnichově své rozhodnutí přehodnotí a vrcholnou verzi nabídnou. Daleko spíše než o pravověrný model divize M by ale mohlo jít o produkt oddělení M Performance.
BMW X4 nakonec vznikne jen ve standardní formě, divize M na něm svůj otisk nezanechá
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus