Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X4 M možná nakonec přece jen vznikne, ne však před rokem 2017
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Divize M prozatím nemá kapacity na vývoj dalšího modelu, potenciál v sobě ale prý X4 má. Ostré verze s výkonem 380 koní se tak zřejmě dočkáme.
Možná si ještě vzpomenete na předchozí zprávu, podle kterého byla ostrá verze BMW X4 zapovězeným modelem. Podle šéfa produktové komunikace Bernharda Ederera by totiž jen zbytečně ohrožovala pozici mnohem výdělečnějšího SUV X6 M. Jak se ovšem nyní zdá, člověk by skutečně nikdy neměl říkat nikdy. Prezident sportovní divize mnichovské automobilky Dr. Friedrich Nitschke totiž připustil, že by verze X4 M nakonec vzniknout mohla. Hned tak se jí ovšem nedočkáme.
„Momentálně vyvíjíme nové BMW X5 M a X6 M, které uvedeme příští rok,“ uvedl Nitschke s ohledem na fakt, že kapacity divize jsou omezeny. V tuto chvíli tak pro třetí vůz podobného ražení není prostor, potenciál ovšem v sobě X4 jakožto nejsportovnější verze modelu X3 má. V budoucnu se tak možná dostane i na ni, ve stávajícím životním cyklu tomu však nebude. Což nám do ruky dává poměrně konkrétní časový harmonogram.
Dá se totiž předpokládat, že Nitschke odkazuje na tradiční tříleté období, po kterém následuje facelift daného modelu. Ten by mohl být představen na počátku roku 2017, v jeho závěru by pak klidně mohla přijít ostrá sportovní varianta. Podle zdrojů ze zákulisí by přitom nedostala třílitrový šestiválec o výkonu 431 koní, jež pohání dvojici M3/M4. Místo toho je ve hře pohonná jednotka určená chystanému BMW M2.
Pokud tedy vše proběhne přesně podle plánů, pak bychom se pod kapotou modelu X4 M měli dočkat sice rovněž řadového třílitrového šestiválce, ten však dostane jen jedno turbodmychadlo. Výkon pak bude činit 380 koní, díky čemuž bude mezi tímto modelem a X6 M (poháněným 4,4litrový osmiválcem) dostatečný prostor k separaci zákazníků.



























BMW X4 (na fotkách ve standardním provedení) by nakonec mohlo vzniknout i ostré sportovní verzi. Ovšem ne dříve než v roce 2017
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před hodinouVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 5 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva