Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podivná doba si žádá podivné činy. V Mnichově proto při honbě za co nejnižší cenou odpojili modelu X3 přední nápravu a pod kapotu dali motor o výkonu 143 koní.
V automobilovém světě v současné době panuje několik trendů. Jedním z nich je, že mainstreamové automobilky jako Citroën se svou řadou DS snaží zaujmout kupce, kteří by nikdy předtím za francouzskou značku nedali takové peníze. A naopak, prémioví výrobci sestupují do stále nižších segmentů trhu. A to nejen v rámci velikosti automobilů, ale také pohonných jednotek, které se objevují pod kapotami limuzín a SUV.
Ve Stuttgartu díky tomu dostanete Mercedes-Benz S 250 CDI, v Mnichově bude pro změnu možné od letošního podzimu objednávat BMW X3 sDrive 18d. Vůz ale přitom za nízkou cenou nemíří pouze základním dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní, ale především absencí pohonu všech kol. Po modelové řadě X1 tak jde již o druhý „terénní” model BMW, který je pouze zadokolkou.
Mnichovská značka jde s touto koncepcí proti proudu, většina ostatních výrobců totiž své verze ochuzené o mezinápravový diferenciál vybavuje pohonem předních kol. Ten však má svá negativa v horší ovladatelnosti, neboť přední náprava se musí vypořádat nejen s řízením, ale také s přenosem výkonu od motoru.
Taková je alespoň teorie. V praxi by to mělo znamenat, že nejlevnější X3 v nabídce zákazníkům toužícím po manuálu umožní akcelerovat z klidu na stovku za 9,9 s, rozjet se na 193 km/h a s lehkou nohou na plynu dosahovat průměrné spotřeby 5,1 l/100 km. Dražší automat je na tom s časem 10,3 sekund, maximálkou 190 km/h a žíznivostí 5,4 l/100 km hůře.
Cena pro český trh byla stanovena na 907 500 Kč, ve standardu přitom dostanete rekuperaci brzdné energie, šipečky na přístrojovém štítu pro správné řazení a především pro nás Evropany sporný systém start/stop. V porovnání s benzinovým modelem X3 xDrive 20i přitom ušetříte 100 000 Kč, u dieselové verze X3 xDrive 20d pak ještě dalších 40 tisíc korun. Otázkou je, zda byste právě u SUV chtěli škudlit na pohonu všech kol...
BMW rozšířílo nabídku modelu X3 o verzi sDrive 18d vybavenou základním turbodieselem a pohonem zadních kol. Pokud máte zájem, oproti modelu X3 xDrive 20i vám ušetří sto tisíc korun. Na snímcích je vůz po poslední modernizaci z loňského roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus