Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podivná doba si žádá podivné činy. V Mnichově proto při honbě za co nejnižší cenou odpojili modelu X3 přední nápravu a pod kapotu dali motor o výkonu 143 koní.
V automobilovém světě v současné době panuje několik trendů. Jedním z nich je, že mainstreamové automobilky jako Citroën se svou řadou DS snaží zaujmout kupce, kteří by nikdy předtím za francouzskou značku nedali takové peníze. A naopak, prémioví výrobci sestupují do stále nižších segmentů trhu. A to nejen v rámci velikosti automobilů, ale také pohonných jednotek, které se objevují pod kapotami limuzín a SUV.
Ve Stuttgartu díky tomu dostanete Mercedes-Benz S 250 CDI, v Mnichově bude pro změnu možné od letošního podzimu objednávat BMW X3 sDrive 18d. Vůz ale přitom za nízkou cenou nemíří pouze základním dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní, ale především absencí pohonu všech kol. Po modelové řadě X1 tak jde již o druhý „terénní” model BMW, který je pouze zadokolkou.
Mnichovská značka jde s touto koncepcí proti proudu, většina ostatních výrobců totiž své verze ochuzené o mezinápravový diferenciál vybavuje pohonem předních kol. Ten však má svá negativa v horší ovladatelnosti, neboť přední náprava se musí vypořádat nejen s řízením, ale také s přenosem výkonu od motoru.
Taková je alespoň teorie. V praxi by to mělo znamenat, že nejlevnější X3 v nabídce zákazníkům toužícím po manuálu umožní akcelerovat z klidu na stovku za 9,9 s, rozjet se na 193 km/h a s lehkou nohou na plynu dosahovat průměrné spotřeby 5,1 l/100 km. Dražší automat je na tom s časem 10,3 sekund, maximálkou 190 km/h a žíznivostí 5,4 l/100 km hůře.
Cena pro český trh byla stanovena na 907 500 Kč, ve standardu přitom dostanete rekuperaci brzdné energie, šipečky na přístrojovém štítu pro správné řazení a především pro nás Evropany sporný systém start/stop. V porovnání s benzinovým modelem X3 xDrive 20i přitom ušetříte 100 000 Kč, u dieselové verze X3 xDrive 20d pak ještě dalších 40 tisíc korun. Otázkou je, zda byste právě u SUV chtěli škudlit na pohonu všech kol...





















BMW rozšířílo nabídku modelu X3 o verzi sDrive 18d vybavenou základním turbodieselem a pohonem zadních kol. Pokud máte zájem, oproti modelu X3 xDrive 20i vám ušetří sto tisíc korun. Na snímcích je vůz po poslední modernizaci z loňského roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva