Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW už nemají daleko k Fiatům, takhle vypadá Aegea s ledvinkami a vrtulí (ilustrace)
24.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není pochyb o tom, že BMW každým dnem ztrácejí svou technickou výjimečnost. Je ale pozoruhodné, jak ruku v ruce s tím pozbývají i designové jedinečnosti.
Pravidelně se podivujeme nad tím, jaký trend vývoje nastoupila zejména v poslední dekádě automobilka BMW. Z technologického lídra vyrábějícího auta s řešeními, která nenabízel prakticky nikdo jiný na světě (vozy s řadovým, atmosféricky plněným šestiválcem vpředu a pohonem zadních kol neměl v nabídce dlouho téměř nikdo, natož pak tak významný) se každým rokem posunuje k šedi průměru. Na atmosférické šestiválce už zanevřelo zcela, pohon zadních kol je stále větší výjimkou a výchozím řešením se u nových vozů stává dokonce i pohon přední osy. Není pak divu, že pokud vytváříme přehledy aut, která je lepší koupit si raději stará než nová nebo nepovedených downsizingů, bavorské produkty v nich mají svá místa. Už to prostě není ono.
Když se přitom podíváte třeba na současnou trojku nebo facelift řady 1, zase tak mnoho se nezměnilo. Trendy lze vidět spíše v detailech - nedokážeme si představit, že by ještě před 10 nebo 20 léty jakékoli BMW dostalo tříválcový motor, natož pak aby šlo o trojkovou řadu. Když se ale podíváme na novinky jako BMW 2 Gran Tourer, tedy MPV s pohonem předních kol a hlavě tříválci nebo na to, co čeká novou řadu 1 (opět přední pohon), nejde už jen o náznaky - tohle je „nové BMW”. A upřímně, je jiné, než bychom jej mít chtěli.
Zatímco technické ústupky z optimálních řešení jsou s ohledem na dlouholeté zacílení značky nesporné, o designových se vedou diskuze. Nejsme z těch, kteří by je chtěli rozsoudit, neboť jde o věc značně subjektivní, nějakým tím argumentem ale přispějeme rádi. Už jsme vám kdysi ukazovali, jak snadné je dosáhnout u modelů značky Kia jakéhosi bavorského designu pouhým „oledvinkováním” a dnes tu máme něco velmi podobného.
Zatímco u Kie lze říci, že se o dojem jako z BMW „trochu” snažili sami, alespoň u některých modelů, o novém Fiatu Aegea to lze říci jen stěží. To je prostě kompaktní sedan s křivkami, které BMW připomenou leda někde v oblasti sloupku C a pochybujeme, že s tímto úmyslem. Přesto Thea China napadlo na toto auto navěsit „ornamenty” bavorské značky ukázat nám, jak moc málo dnes stačí, aby auto docela jiné značky dělalo dojem podobný BMW. A máme zato, že uspěl, ostatně se podívejte sami.
BMW by nakonec ještě mohlo být rádo, kdyby jeho budoucí sedan řady 1 vypadal takto. Může být i méně atraktivní a jediné, co v něm bude „BMW” už prakticky bez ohledu na verzi (vrcholné provedení má být čtyřkolka s připojitelným zadním pohonem a čtyřválcem...), budou ony ledvinky, „vrtulka” a pár dalších drobností. Dokážete si přitom představit, že by podobným způsobem šlo totéž udělat před 20 léty s jiným autem a dosáhnout dojmu, že vidíte něco jako pětku E34? Nemáme ten pocit, finální ortel ale vyneste sami.
Ne, tohle není nové BMW 1, to je Fiat Aega s upravenou maskou chladiče, světly a koly, ničím více
Ilustrace: Theiphilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva