Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW redukuje zmatky. Doplňky Performance končí, budou už jen M Performance
7.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka v posledních letech představila tolik oddělení a doplňků, až se sama ztratila ve své nabídce. Nyní nastal čas na nápravu.
Snad žádná jiná automobilka nemá ve své nabídce tolik derivátů jiných derivátů jako BMW. Ještě na počátku nového tisíciletí přitom bylo vše jednoduché - existovaly standardní modely, jejichž názvy odpovídaly tomu, co najdete pod kapotou, pak speciální verze M. Nic víc nebylo potřeba. Poté se však značka rozhodla, že bude konkurovat všem výrobcům na světě. A to nejen v rámci modelů, ale také doplňků.
V roce 2007 proto vznikla sekce Performance, která začala nabízet poladěné výfukové systémy, řazení s kratšími převody, tužší podvozky, lepší brzdy, větší litá kola či sportovně laděné diferenciály. Vše samozřejmě s tovární zárukou. Úspěch se dostavil záhy, což o tři roky později BMW přimělo k zamyšlení, zda nemohou obdobné doplňky existovat také pro modely divize M. Jejich vývoj by samozřejmě měli na starosti jen technici tohoto oddělení, nikoliv řadoví inženýři BMW.
Výsledkem této snahy se stala divize M Performance, jejíž výrobky zaručovaly vyšší kvalitu a výkon než doplňky BMW Performance. I tento krok zákazníci ocenili, což mnichovskou automobilku vedlo k vývoji nových modelů přímo pod hlavičkou M Performance. Díky tomu jsme již mohli otestovat M550d nebo M135i. Zákazníci však začali být trochu zmatení, což BMW ještě umocnilo prohlášením, že pod novou divizi spadnou i modely dosud značené „is“.
Aktuálně si tak u BMW můžete vybrat ze standardních automobilů, standardních doplňků Performance, sportovnějších komponentů M Performance, samostatných modelů M Performance a samozřejmě vozů divize M. Což kromě mystifikace zákazníků znamená také vysoké náklady na vývoj. Uzavření alespoň jednoho oddělení se tak zdálo být logické. Zvláště, když BMW Performance a M Performance dělají v podstatě totéž.
Na tuningové show v Essenu, kde BMW představilo poladěné kombíky řadu 3 a řady 5, tak byla oficiálně ukončena činnost oddělení se standardními doplňky. Ty si nyní budete moci koupit jen pod hlavičkou M Performance, přičemž značka do budoucna počítá s jejich rozšířením. Stejně jako by mělo vzniknout větší množství modelů vybroušených touto divizí.
Vše ostatní zůstává při starém, nabídka BMW se tak vlastně jen scvrkla na standardní modely, doplňky a vozy M Performance a speciály divize M. Nyní by to ještě chtělo trochu zlogičtit samotnou nomenklaturu (po představení kupé řady 4 by to možná mohlo jít) a budeme spokojeni.
BMW se v poslední době zaměřuje spíše na divizi M Performance. Zrušení činnosti oddělení BMW Performance se tak zdá být logickým krokem
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
včera - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
včera - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
včera - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
včera - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva