Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW přišlo o svého šéfdesignéra. Firmu opouští už podruhé, teď asi nadobro
19.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Karim Habib začal v Mnichově pracovat již v roce 1998. Po 11 letech zamířil na chvíli k Mercedesu, aby se v BMW zase objevil na postu nejvyšším. Ne nadlouho.
Kariéra Karima Habiba, kanadského designéra libanonského původu, je spojena především s BMW. Řady zaměstnanců mnichovské automobilky rozšířil již v roce 1998, kdy začal pracovat na exteriéru tehdy nové řady 7 generace E65. Dělo se tak pod vedením Chrise Bangla, někdejšího šéfdesignéra značky, přičemž výsledkem byla hlavně kontroverzí obestřená záď.
Je paradoxem, že s původními návrhy odvážného řešení přišel Adrian van Hooydonk, jenž později nastoupil na Banglovo místo a postaral se též o korekce v rámci faceliftu v roce roce 2005. I tehdy přitom na voze pracoval Habib, který u BMW vydržel až do roku 2009. Poté ovšem přesídlil k Mercedesu, kde se podepsal pod koncepty F700 a F800.
Již o dva roky byl ovšem Habib zpátky u BMW, kde zaujal post šéfa exteriérového designu. Po odchodu van Hooydonka ovšem povýšil a v lednu 2012 byl jmenován hlavou celého designového oddělení. V této roli zůstal až do letoška, nyní ale značku opouští podruhé. Tedy zatím jen dle informací německých médií, samo BMW v oficiální rovině mlčí.
Momentálně tedy jasné, proč a za jakých okolností se mnichovská automobilka s Habibem znovu rozloučila. Stejně tak se můžeme ptát, kdo bude jeho nástupcem. BMW ale rozhodně není v jednoduché situaci, neboť již loni značku opustili designéři Benoit Jacob a Anders Warming. Aktuálně tak už jen můžeme dodat, že poslední Habibovou prací byl koncept Vision Next 100, který u nás příliš obdivu nezískal a nadšením nepřekypovala ani jiná média. Nejpravděpodobnější bude, že jej opět přetáhla konkurence - pokud by šéf designu podlehl vábení nějaké asijské automobilky, nebyl by ani prvním, ani posledním...
Karim Habib znovu opustil BMW. Tentokráte nejspíše nadobro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 30 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 31 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch