Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M6 GT3: nový závoďák vystřídá od roku 2016 stárnoucí Z4 GT3
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní kupé bude pohánět modifikovaná verze standardního 4,4litrového osmiválce. Změn dozná také podvozek, karoserie bude patřičně brutální.
Německá automobilka BMW je se závodními okruhy více než spjata, pročež asi není překvapením, že hned několik modelů soupeří v různých kategoriích. Pokud řeč přijde na specifikaci GT3 schválenou mezinárodní automobilovou federací FIA, pak středobodem bude model Z4. Ten se oproti sériovému provedení vzdal třílitrového šestiválce ve prospěch 4,4litrového osmiválce, který produkuje přibližně 515 koní. S tímto výkonem je pak kombinována hmotnost 1 190 kg, což slibuje působivé tempo - to ostatně vůz předvedl především v roce 2011 během čtyřiadvacetihodinovky ve Spa, kde se dokázal prokousat ze 49. místa na startu na druhou příčku v cíli.
To je však dávná minulost, pročež se ani nedivíme, že BMW již chystá nástupce tohoto úspěšného speciálu. Ten bude připraven na sezónu 2016, v roce příštím tedy ještě Z4 GT3 do bojů zasáhne. Německá značka se však již bude plně soustředit na vývoj novinky, která vzejde z modelu M6. Pod kapotou přitom i nadále nabídne přeplňovaný osmiválec, mimo něj pak můžeme počítat také s přepracovaným podvozkem.
Dále pak bude výrazně modifikována karoserie, jak nám ostatně naznačují první oficiální ilustrace. Podle šéfa divize BMW Motorsport Jense Marquardta by přitom měla ohromit již na první pohled, nic víc jsme se ale nedozvěděli. Tedy stranou prohlášení, že se nástupce dnes již pomalu legendárního Mario Theissena na vývoj M6 GT3 nadmíru těší. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že na počátku příštího roku začnou první silniční testy, přičemž v dalších měsících by BMW mělo otevřít objednávkové knihy.
V rámci ceny je vše prozatím ve hvězdách, výkon či hmotnost však naznačit můžeme. Mantinely kategorie GT3 totiž počítají s 1 200 až 1 300 kily a 500 až 600 koňmi. Evidentně se tedy my i privátní klientela, které bude vůz sloužit především, máme nač těšit.
Chystané BMW M6 GT3 vypadá nadmíru brutálně, nabízet může až 600 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva