Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA
24.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Považuje mnichovská značka evropskou klientelu za druhořadou? Podle všeho ano. Ve výběru převodovky a brzdového systému má přednost severoamerický trh.
Minulá generace BMW M5 s označením E60 byla v prodeji výlučně se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG. Tedy až na to, že nebyla. Svého času si šestistupňový manuál vydupaly Spojené státy. Možná je docela zvláštní, když takový požadavek vznese země zaslíbená automatům, jenže v tomto případě rozhodovala kupní síla a ta byla enormní. Teď už je prakticky jisté, že historie se bude opakovat.
Budoucí evropští majitelé M5 s typovým označením F10 můžou znovu očekávat jen automat (ostatně to potvrzuje také internetový konfigurátor BMW v Německu), i když tentokrát to už nebude skříň s robotizovanou spojkou ale výrazně rychlejší a hladší systém M DCT, což je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Severní Amerika má ale opět více štěstí a hlavně prostředků, protože manuál zase dostane. Psali jsme o tom už minule a vycházeli jsme přitom ze špionážních fotek interiéru, kde bylo zřetelně vidět řadicí páku s kamuflovaným nákresem kulisy ve tvaru písmene H.
Že to nebyly záběry prototypu pro srandu králíků, nyní potvrzuje americký BMWBlog. Prý velmi věrohodný zdroj pracující v tamním zastoupení mnichovské značky jim potvrdil, že jde již o hotovou věc. A nejen to. V USA se objeví ještě další nový prvek, který pro Evropu (příští zákazníci musí doufat, že nedopatřením) nebyl potvrzen. M5 má dostat karbon-keramické brzdy.
První lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si odvrtávané 400milimetrové přední kotouče spojené se šestipístkovými třmeny tvrdí, že nová M5 sotva potřebuje silnější a vůči vadnutí odolnější brzdový systém, který by ještě lépe odbourával rychlost. Asi by bylo poněkud scestné tvrdit, že třeba brát do úvahy řidiče počítající desetinky na okruzích. V rodinném sedanu, přestože v zatraceně rychlém, bude podobné nepřístojnosti dělat jen málokdo. Jenže karbon-keramika se hodí třeba i proto, že významně redukuje neodpruženou hmotnost a to by se mohlo líbit všem.
Otázkou je, proč BMW selektuje a nenabízí za nějaký příplatek tyto položky všude, když komponenty má stejně vyvinuté a čím více jich vyrobí, tím lépe může rozložit náklady na jejich vývoj. Ale dost možná se mýlím a minimálně karbon-keramické brzdy BMW nabídne i v Evropě. Ceníky evropský prodejců toto tvrzení ale zatím moc nepodporují.
Třetí pedál se v BMW M5 opravdu objeví, ale zřejmě opět jen ve Spojených státech
Zdroj: BMWBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.