BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA

Považuje mnichovská značka evropskou klientelu za druhořadou? Podle všeho ano. Ve výběru převodovky a brzdového systému má přednost severoamerický trh.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA

24.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Považuje mnichovská značka evropskou klientelu za druhořadou? Podle všeho ano. Ve výběru převodovky a brzdového systému má přednost severoamerický trh.

Minulá generace BMW M5 s označením E60 byla v prodeji výlučně se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG. Tedy až na to, že nebyla. Svého času si šestistupňový manuál vydupaly Spojené státy. Možná je docela zvláštní, když takový požadavek vznese země zaslíbená automatům, jenže v tomto případě rozhodovala kupní síla a ta byla enormní. Teď už je prakticky jisté, že historie se bude opakovat.

Budoucí evropští majitelé M5 s typovým označením F10 můžou znovu očekávat jen automat (ostatně to potvrzuje také internetový konfigurátor BMW v Německu), i když tentokrát to už nebude skříň s robotizovanou spojkou ale výrazně rychlejší a hladší systém M DCT, což je sedmistupňová dvouspojková převodovka. Severní Amerika má ale opět více štěstí a hlavně prostředků, protože manuál zase dostane. Psali jsme o tom už minule a vycházeli jsme přitom ze špionážních fotek interiéru, kde bylo zřetelně vidět řadicí páku s kamuflovaným nákresem kulisy ve tvaru písmene H.

Že to nebyly záběry prototypu pro srandu králíků, nyní potvrzuje americký BMWBlog. Prý velmi věrohodný zdroj pracující v tamním zastoupení mnichovské značky jim potvrdil, že jde již o hotovou věc. A nejen to. V USA se objeví ještě další nový prvek, který pro Evropu (příští zákazníci musí doufat, že nedopatřením) nebyl potvrzen. M5 má dostat karbon-keramické brzdy.

První lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si odvrtávané 400milimetrové přední kotouče spojené se šestipístkovými třmeny tvrdí, že nová M5 sotva potřebuje silnější a vůči vadnutí odolnější brzdový systém, který by ještě lépe odbourával rychlost. Asi by bylo poněkud scestné tvrdit, že třeba brát do úvahy řidiče počítající desetinky na okruzích. V rodinném sedanu, přestože v zatraceně rychlém, bude podobné nepřístojnosti dělat jen málokdo. Jenže karbon-keramika se hodí třeba i proto, že významně redukuje neodpruženou hmotnost a to by se mohlo líbit všem.

Otázkou je, proč BMW selektuje a nenabízí za nějaký příplatek tyto položky všude, když komponenty má stejně vyvinuté a čím více jich vyrobí, tím lépe může rozložit náklady na jejich vývoj. Ale dost možná se mýlím a minimálně karbon-keramické brzdy BMW nabídne i v Evropě. Ceníky evropský prodejců toto tvrzení ale zatím moc nepodporují.


BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA - 1 - BMW M5 manual 02BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA - 2 - BMW M5 manual 01BMW M5 F10: manuální převodovka definitivně potvrzena, jen pro USA - 3 - BMW M5 manual 03
Třetí pedál se v BMW M5 opravdu objeví, ale zřejmě opět jen ve Spojených státech

Zdroj: BMWBlog

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.