Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M5 F10 bude k dispozici i s manuální převodovkou, ale opět jen v USA
27.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové BMW M5 podle nejnovějších informací nebude odsouzeno k nutnému spojení motoru s automatickou převodovkou. „Manuálu” se ale i tentokrát dočkají jen v Americe.
Příběh přímo řazené převodovky a BMW M5 by pomalu dal na vlastní knihu. Ještě v rámci generace E39 byla manuální převodovka samozřejmou a jedinou volbou. Pro následující generaci E60 už ale nebyla nabízena ani jako alternativa a standardem se stala sedmistupňová sekvence SMG. Tento pozoruhodný obrat vzbudil řadu nevole, ale zatímco evropské zákazníky lidé od BMW až do konce výoby E60 hrdinně ignorovali, ve Spojených státech to nevydrželi a po pár letech výroby rozšířili nabídku M5 E60 i o ručně ovládaný „šestikvalt”.
M5 E60 ale odzvonilo a již za necelý měsíc by se v Šanghaji měla ukázat stále připravovaná M5 F10. V jejím případě již víme, že se standardem stane sedmistupňový dvouspojkový automat M-DCT, ale co přímo řazená skříň? I zde už jsme o něco chytřejší.
Německý magazín Focus ve svém včerejším vydání citoval nejmenovaný zdroj v BMW, podle nějž bude v případě M5 F10 manuální převodovka k dispozici hned od začátku výroby. Pokud se divíte a těšíte zároveň, je třeba dodat i druhou část této informace - opět jen v USA.
Podle Focusu tento krok dává smysl, neboť BMW se tentokrát chce vyhnout problémům, které v Americe nabídnutí M5 bez přímo řazené převodovky v roce 2004 způsobilo. Nám ale nikdy nedávalo smysl, proč by měla být tato alternativa vyhrazena pouze Američanům. A těžko pochopíme, pokud se historie bude opakovat. Pokud BMW M5 s manuální převodovkou vyrábí, proč jej nenabídnout všude? Jistě i na starém kontinentu by se našlo dost zákazníků, kterým se všudypřítomné automatické převodovky zajídají.
Krom této informace přišel Focus s informací, že i pro novou M5 bude v nabídce „M Drivers Package”, který posune standardní omezovač rychlosti (250 km/h) až k 305 km/h. Ten by měl pro změnu být dostupný jen v Evropě.
Zatím jde pouze o spekulace, jakkoli Focus označuje svůj zdroj za věrohodný. Přesnější informace bychom se měli dozvědět při šanghajské premiéře vozu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 2 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 5 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva