Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 GTS Sedan: odlehčená M3 sedan má své jméno
13.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tak trochu jsme doufali v to, že nejnovější provedení sedanu M3 ponese označení GTS stejně jako výjimečné kupé. A skutečně se tak stalo, přivítejte BMW M3 GTS Sedan.
Články o výtvorech M divize BMW plnily naše stránky celý první dubnový týden. Nezasloužil se o to jen pick-up na bázi M3, který si přímo automobilky připravila jako aprílový žertík, ale i pozdější odhalení nerealizovaného projektu BMW M8 a dalších lahůdek z tajné garáže divize M.
Vedle toho všeho navíc bavorská automobilka ukázala světu i odlehčenou M3 v provedení sedan. Nebyli jsme si zprvu jisti, zda se nejedná o další aprílovou legrácku, ale nebylo tomu tak. Jde o omezenou edici, kterou automobilka začne s koncem výroby současné M3 - doba „trojky” generace E90 se totiž již neodvratně naplňuje.
O vozu ani dnes nevíme příliš, jisté je jen to, že oproti výchozímu provedení bude značně odlehčen. V prvotním odhalení jsme zmínili, že krom úprav podvozku by vůz neměly stihnout zásadní technické změny a na rozdíl od „překopaného” kupé GTS by tak mělo jít spíše o čistou než extrémně sportovní verzi. Nyní si tím vším ale nejsme jisti.
Německý Auto Motor und sport totiž říká, že vůz bez nejmenších pochyb ponese jméno M3 GTS Sedan a nepředpokládáme, že by automobilka říkala GTS dvou docela odlišným vozům. Podle AMS bude sedan vybaven stejným, tedy převrtaným osmiválcem o objemu 4,4 litru, pouze výkon bude snížen na 440 koní, aby vůz zapadl mezi běžnou M3 a kupé GTS tak, jak bylo proklamováno. Bohužel prý má být opět nutně vybaven sedmistupňovým automatem M-DCT. Doufejme, že alespoň v tom posledním se AMS mýlí, možnost volby převodovky by přišla vhod...
Uvidíme, jaká bude realita, jméno vozu je ale prý stoprocentní. Další informace lze očekávat z letního M Festivalu, do té doby se můžete zabavit třeba čtením našeho srovnávacího testu M3 a Audi RS5.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva