Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M2 vs. M4 v souboji zvuků: které turbo zní lépe? (videa)
6.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Doby ječivých atmosfér BMW jsou dávno pryč, pod kapotou nejlepších bavorských strojů teď vyhrávají turba. Jak si vede nová M2 proti o něco starší M4?
Bývaly doby, kdy jste o turbo pod kapotou BMW M nezavadili. Tehdy Mnichov dokonce říkal, že divize M na přeplňované motory nikdy nevsadí, jenže „nikdy” v dnešním rychle se měnícím automobilovém světě znamená něco jako rok, maximálně dva. Od té doby na turba přepřáhlo i Ferrari, třebaže říká, že jde o špatné řešení, a tak ani nepřekvapí, že u BMW zašli ještě dál. Zašli dokonce vůbec nejdál, neboť BMW se stalo první automobilkou, která se atmosfér zbavila zcela. Není tedy s podivem, že přeplňované motory bijí i pod kapotami sporťáků M4 a M2 a právě jejich projev si dnes můžeme poslechnout bok po boku.
Zajímat se o zvuk těchto modelů je na místě, neboť už z podstaty fungování turbomotorů vyplývá, že právě zvukový projev bude přeplňováním trpět. V dobách M3 E46 zvuk mnichovských strojů obtížně hledal sobě rovného, až už jste jej poslouchali kdekoli - teď už musíte zkoumat, co vlastně posloucháte. Samotný motor příliš slyšet není, uvnitř hrají reproduktory a za vozem výfuky. I ty lze ovšem naladit tak, aby vůz zněl zajímavě a zejména na jejich zvuk si dnes posvítíme.
Stane se tak díky videím jednoho ze zaměstnanců dealerství BMW, který natočil po startu a při túrování nejprve M4 a pak M2. Natočil dokonce i oba vozy spolu, z tohoto videa ale moc moudří nejsme. Ze dvou samostatných ano, neboť jsou pořízena na stejném místě, akorát v jiném čase. Z nich je patrné, že M4 se snaží spíše navázat na tradice M3 tóniny ladí navzdory turbu pod kapotou trochu výš, M2 je modernější stroj bez předchůdce, a tak sází na trochu obvyklejší „turbobrumlák”. Ale ani ten není k zahození, možná se vám bude i líbit více. Posuďte sami, videa jsou vám k dispozici...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.