BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance

Pro někoho jsou standardní modely málo, na M3 či M5 však nemá řidičské vlohy nebo prostředky. Dosud tu pro takové byla díla divize M Performance nebo verze „is“. Zůstanou jen ta první.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance

23.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro někoho jsou standardní modely málo, na M3 či M5 však nemá řidičské vlohy nebo prostředky. Dosud tu pro takové byla díla divize M Performance nebo verze „is“. Zůstanou jen ta první.

BMW již několik let nabízí svým zákazníkům standardní a výkonné modely. Tím ovšem nepokrývá celou šíři trhu, což se vedení sídlícímu v Mnichově přestalo líbit. Do prodeje tak občas v rámci některé modelové řady vyrazily verze označené „is“. Třeba 335is nebo Z4 sDrive35is. Jejich úspěch na trhu těžko posoudíme, po příchodu prvních modelů M Performance a rozšíření záběru této „subdivize” i na benzinové modely ale tak nějak přestávají dávat smysl.

Automobilka s modrou vrtulí ve znaku se proto rozhodla, že verze „is“ z jejího repertoáru zmizí. Či spíše, zmizí pouze jejich označení. Namísto toho bude standardní model s unikátními motory, řidičskými pakety nebo sportovnějšími bodykity zastřešovat oddělení M Performance. To ale hodlá s divizí M úzce spolupracovat, vývoj tak bude probíhat i na závodních okruzích, nejen v počítači.

Změna by ovšem měla přijít až s novými generacemi, aby nedošlo ke zmatení zákazníků, kteří ještě dnes objednávali verzi „is“, ovšem již zítra by podepisovali dodací list M Performance. Díky tomu má BMW čas na vývoj, v budoucnu totiž mají modely tohoto oddělení nabízet mnohem více úprav. A to nejen kosmetických, ale také mechanických.

Vylepšení se přitom budou týkat hlavně turbodieselových motorů, která by stávající či potenciální klientela pod kapotami M3, M5 nebo M6 asi těžko skousla. S hlavičkou M Performance ale již nikdo problém nemá, jak dokázal úspěch modelů X5 M50d, X6 M50d nebo M550d xDrive.

I díky tomu je ostatně prozatím jediným zástupcem M Performance mezi benzinovými motory hatchback M135i, duchovní nástupce nepříliš dlouho vyráběného BMW 1 M Coupé. Očekává se ale, že již příští rok by na trh mohla dorazit modifikovaná trojka vycházející z 335is a v roce 20145 bychom se mohli dočkat i roadsteru Z4 M35i, čímž BMW nepřímo potvrzuje, že vůz do té chvíle projde faceliftem. Jinak by totiž nemohla být dodržena fráze o matení zákazníků.


BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance - 1 - BMW M550d xDrive 02BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance - 2 - BMW M550d xDrive 01BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance - 3 - BMW M550d xDrive 04
BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance - 4 - Test BMW M135i prvni 06BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance - 5 - Test BMW M135i prvni 12BMW končí s modely „is“, nástupce dostane na starosti oddělení M Performance - 6 - Test BMW M135i prvni 13
Oddělení M Performance bude mít v budoucnu na svědomí veškeré modely stojící mezi standardem a divizí M. Prvního ovoce jsme se již dočkali třeba v podobě M550d xDrive nebo M135i, další zástupci dorazí již příští rok

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.