BMW i8: známe přesné technické parametry sériové verze

BMW finalizuje testy na svém prvním sériovém plug-in hybridu s přídomkem sportovní. Zdá se, že bude mít vyšší výkon, než se čekalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW i8: známe přesné technické parametry sériové verze

26.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW i8: známe přesné technické parametry sériové verze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW finalizuje testy na svém prvním sériovém plug-in hybridu s přídomkem sportovní. Zdá se, že bude mít vyšší výkon, než se čekalo.

Ačkoli sportovní plug-in hybrid BMW i8 nedorazí na trh dříve než v roce 2013, britský magazín Car tvrdí, že zná jeho přesné technické parametry. K připravované novince zároveň získal jednu smutnou informaci - původně avizovaná ostrá verze M vybavená přeplňovaným osmiválcem nebo odcházejícím atmosférickým desetiválcem, definitivně nebude. Poněkud lépe zní, že celkový výkon hybridní soustavy vozu bude o něco vyšší, než u původního konceptu.

Zelené BMW bude mít přední nápravu poháněnou elektromotorem s výkonem 172 koní (+ 42 k), o zadní kola se zase postará přeplňovaný tříválec s 226 koňskými silami (+ 6 koní) a maximálním točivým momentem 400 newtonmetrů. Kombinovaná síla vozu bude podle BMW 398 koní (i když rovných 400 se zdá být pravděpodobnějších) a 550 newtonmetrů.

Tyto parametry mají při vcelku pozitivně vypadající hmotnosti 1 450 kg stačit k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost bude omezena na standardních 250 km/h. Kapacita balíčku akumulátorů je neznámá, ale podle BMW zvládne i8 v „režimu předokolky“ ujet přibližně 32-35 kilometrů a plné dobití potrvá z běžné elektrické zásuvky šest hodin, což je výrazně více než původně avizovaná hodina a tři čtvrtě.

Za původně deklarovanou spotřebou jen 2,7 litru automobilka zřejmě stojí, uvádí ji také magazín Car, zcela přesně ale dodává to, co jsme uvedli při představení tohoto stroje - při měření této uměle vykonstruované hodnoty se jednak nepočítá s energií potřebnou k nabití akumulátorů a zároveň se nezohledňuje fakt, že spotřeba při jízdě s „prázdnými” baterkami bude zásadně vyšší.

Zvláštností auta je, že zřejmě dostane dvě převodovky. Skrze jakou bude násobit výkon zážehový tříválec, dnes ještě nevíme, ale nebylo by překvapivé, kdyby tento úkol převzal sedmistupňový dvouspojkový automat DCT, alternativně pak osmistupňový automat ZF s klasickým měničem. Elektromotory nejčastěji přenášejí výkon přes jednostupňový převod, Britové ale říkají, že ten v BMW i8 bude spřažen s čtyřstupňovou převodovkou.

Známá je také předběžná cena. BMW chce ročně vyrobit 10 tisíc kusů a prodávat je za 100 tisíc euro, v přepočtu přibližně 2,5 milionu korun. Pokud byste se i o samotném autě chtěli dozvědět něco dalšího, pak vám více než hlavní fotografie prozradí přiložené video ze zimních testů, kde je slyšet i ne úplně sportovní zvukový projev. Ale ten produkční dozajista nebude...

Zdroj: carmagazine.co.uk, bimmerpost.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.