Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i3 dorazilo na český trh, obslouží jej zatím jediný autorizovaný servis
22.11.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Včera bylo na český trh uvedenou první novodobé elektrické BMW, model i3. Jeho základní cena začíná na částce 900 tisíc korun.
Začátek prodejů BMW i3 na českém trhu je ale spojen s mnoha otázkami. Zaprvé systém rychlého dobíjení Charge Now nemá mnoho dobíjecích míst a o počtu vozů, které budou brázdit příští rok české ulice, nechce nikdo ani spekulovat (podle slov zdejších zástupců bavorské značky bude spíše problém se k nim dostat) a servisní síť je zatím omezena na jednoho autorizovaného partnera (Invelt Praha). V budoucnu se plánuje rozšíření až tři autorizované servisy po logické linii Praha-Brno-Ostrava, termín tohoto posunu ale zatím rovněž není znám.
Podle slov zástupců značky se jedná o přelomový model v jejím výrobním programu, což neslyšíme poprvé. Máme-li shrnout klíčová fakta, pak plně elektrický hatchback s protisměrně umístěnými dveřmi a pohonem zadních kol využívá dvě nové stavby karoserie Life a Drive. První modul je použit pro kabinu a využívá CFRP polymery (Carbon Fiber Reinforced Plastic Polymer), druhý hliníkový Drive modul obsahuje hnací soustavu, akumulátor a podvozek. Design tohoto městského kompaktu je opravdu neotřelý - krátké převisy i originální boční linie s větší plochou okna u protisměrně umístěnému páru zadních dveří. Čtyřmetrový vůz určitě nepřehlédnete také díky modernímu pojetí charakteristické mřížky chladiče se stříbrným nebo modrým rámečkem i originálnímu designu devatenáctipalcových litých kol s pneumatikami o rozměru 175/60, které dodává Bridgestone a díky nimž se daří držet nízkou spotřebu energie.
Čtyřmístný interiér nabídne možnost vybrat si ze čtyř různých designových stylů interiéru pod názvy Atelier, Loft, Lodge a Suite. designově čistá přístrojová deska nemá příliš zbytečných tlačítek, volič převodovky je umístěn na sloupku volantu a použité materiály vypadají velmi hodnotně, i když jsou vyrobeny vesměs z přírodních vláken. Vpředu je prostoru opravdu hodně, zadním cestujícím usnadňují přístup na jejich místa protisměrně otevírané bezrámové dveře. Objem zavazadlového prostoru ukrytého pod pátými dveřmi je pak průměrných 260 litrů, tedy něco podobného jako u klasického Mini Cooperu. Pokud vám to nebude stačit, pak je možné sklopit zadní sedadla dostanete až 1 100 litrů úložného prostoru.
BMW i3 váží 1 195 kilogramů (i3 REX s dodatečným spalovacím agregátem 1 315 kg), má jednotku o výkonu 125 kW a jeho dojezd udává výrobce 130-200 kilometrů v závislosti na zapnutí klimatizace a dalších agregátů na palubě. Plný stav baterií dosáhne tento vůz za 8 hodin při použití standardní zásuvky. Druhý nabízený model vybavený systémem REX (Range Extender), tedy přídavným zážehovým dvouválcem, který výrazně zvýší dojezd, sice přijde na 1 017 500 Kč, ale jeho akční rádius se zvýší ze 190 na 340 km. Co se týče jízdních parametrů, zrychluje třímetrový automobil z klidu na 100 km za 7,2 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Provedení doplněné spalovacím motorem je vzhledem k vyšší hmotnosti logicky o něco pomalejší (7,9 s). Pokud byste však chtěli jezdit na elektromotor a poté si prodloužit dojezd na klasický dvouválec s malou nádrží, budete zklamáni. To i3 REX neumí. Lze jezdit pouze v kombinovaném režimu, tedy plný plyn s podporou zážehového motoru a zbytek na baterky.
BMW i3 se vyrábí v Lipsku, přičemž americký závod BMW ve Washingtonu dodává karbonový skelet karoserie. Záruka na baterie je 8 let nebo 100 tisíc kilometrů. Dalšími benefity nákupu tohoto vozu by měly být kompletní asistenční služby. Tedy různé druhy nabíjení AC a DC, flexibilní mobilitu (půjčení běžného vozu se spalovacím motorem pro absolvování třeba cesty na dovolenou) nebo zajímavé aplikace do vašeho smartphonu. Kompletní český ceník obou provedení i3 si můžete stáhnout z webu místního zastoupení BMW (PDF, 220 kB).


















BMW i3 už si můžete koupit u nás, jak se ale dalo čekat, není to „jen tak”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom