BMW i3 Coupe: atraktivnější tvář bavorské ošklivky poprvé na videu, na místě i v akci

Před necelými třemi týdny BMW poprvé ukázalo koncept elektrické i3 Coupe na autosalonu v Los Angeles. Teď nám jej předvádí na videu, dokonce v akci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW i3 Coupe: atraktivnější tvář bavorské ošklivky poprvé na videu, na místě i v akci

16.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW i3 Coupe: atraktivnější tvář bavorské ošklivky poprvé na videu, na místě i v akci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Před necelými třemi týdny BMW poprvé ukázalo koncept elektrické i3 Coupe na autosalonu v Los Angeles. Teď nám jej předvádí na videu, dokonce v akci.

Přiložený snímek začíná slovy o nové generaci mobility. I tak lze elektromobilům říkat, je ale otázka, kdy na tuto „novou generaci” přijde na silnicích řada. Dnes to rozhodně není, což dosvědčují i poslední kroky dlouho umíněného Nissanu a s pravděpodobností hraničící s jistotou to nebude ani příští rok, kdy má do prodeje dorazit BMW i3. To na rozdíl od sestřičky i8 neskončilo u ledu a vážně se má objevit u dealerů.

Dnes ale bude řeč o provedení Coupe, které se s velkou slávou představilo koncem listopadu. Slovo „kupé” je možná trochu přehnané, neboť dosti kontroverzním liniím i3 nová verze nenadělila až o tolik jiné pojetí, aby se mohla účinně bránit označení „třídvéřový hatchback”, nebo si dokonce nechat nadávat do MPV. I tak jde ale nesporně o atraktivnější iteraci stejného nápadu.

Také tentokrát se na design vozu budete moci řádně vynadívat, hlavním smyslem uvolněného videa to ale není. To se snaží dokázat, že novinka vybavená elektromotorem o výkonu 170 koní a pohonem zadních kol není jen autosalonovou primadonou, ale umí i jezdit. Moc dlouhá jízda to ale, jak jsme u elektromobilů zvyklí, nebude, neboť ačkoli BMW zatím nezveřejnilo, jak velké akumulátory budou vůz pohánět, hovoří o dojezdu kolem 160 kilometrů na jedno nabití. A to je jistě maximální teoretická hodnota, kterou i nenáročná praxe změní v polovinu.

Spekulovat o tomto je zatím zbytečné, neboť na příchod sériové verze si ještě počkáme. Jak dlouho? No, zase tak dlouho to nebude, hovoří se o přelomu let 2013 a 2014, kdy už bychom měli dobře znát reálné možnosti pětidvéřové verze. Takže do roka a do dne, Lomikare...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše