Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 740d 2016: nová verze nabízí 320 koní, jezdit chce za 4,9 litru nafty
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídka řady 7 se rozrostla o čtyři nové verze. Dvě dieselové počítají se systémem 4x4, benzinové pro změnu směřují výkon pouze na zadní nápravu.
Německá automobilka se ve Frankfurtu pochlubila řadou novinek, snad nejvíce však světová média zaujal kolaps jejího šéfa Haralda Krügera. Ten ale naštěstí zvládl z pódia za pomoci svých kolegů odejít po vlastních nohou, přičemž aktuálně se zdá, že je zdravotně v pořádku. Tuto událost tedy můžeme ponechat stranou a nadále se zaměříme jen na bavorské vozy, konkrétně na novou řadu 7.
Vlajková loď z Mnichova je známa již delší dobu, přičemž dokonce má i české ceny. Prozatím však byla k mání pouze ve třech motorizacích. V hesenské metropoli však byla odhalena další, a sice BMW 740d. To používá stejně jako méně potentní verze 730d třílitrový šestiválcový turbodiesel, který je ovšem naladěn na 320 koní a 680 Nm. Tento výkon pak osmistupňový automat přenáší na všechna čtyři kola.
K dispozici bude jak standardní model 740d xDrive, tak i verze 740Ld xDrive s prodlouženým rozvorem. V prvním případě je přitom možné počítat s akcelerací z klidu na stovku za 5,2 sekundy a průměrnou spotřebou oscilující dle velikosti litých kol mezi 4,9 a 5,3 litry na sto kilometrů. Ve druhém se pak sprint natáhne na 5,3 sekundy a žíznivost naroste o jednu desetinu na 5,0 až 5,3 l/100 km.
Vyjma toho se nabídka rozroste také o varianty 750i a 750Li, v jejichž případě se o pohon stará 4,4litrový osmiválec. Výkon 450 koní ovšem vůči již nabízenému provedení míří pouze na zadní kola, pročež lze počítat se 4,7litrovým sprintem v obou případech a spotřebou pohybující se mezi 7,9 a 8,1 litry u standardu a 8,0 až 8,3 litry u prodlouženého modelu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.






Nové BMW řady 7 se ve Frankfurtu ukázalo v již známých verzích. Od listopadu se však nabídka rozroste
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva