Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 725d a 725Ld: sedmička s naftovým čtyřválcem potichu doplnila nabídku
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová základní verze na papíře nevypadá marně. Stovku zvládne za 6,9 sekundy a maximálně se rozjede na 245 km/h.
Dosavadní nabídka BMW řady 7 nebyla zrovna květnatá, vybírat bylo možné pouze mezi dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Dopřát jste si mohli standardní nebo prodlouženou variantu a v několika případech i pohon xDrive nahrazující tradiční zadokolku. Před pár dny BMW přidalo varianty 750d a 750Ld, které slibovaly rozšíření v horním pásmu nabídky.
Nyní se pro změnu přesuneme na její spodek, neboť velmi tichého odhalení se dočkaly verze 725d a 725Ld. Pod kapotou obou modelů našel své místo dvoulitrový čtyřválec o výkonu 231 koní a točivém momentu 500 Nm, který se musí vypořádat s 1 800, respektive 1 845 kilogramy. A také délkou 5 098 milimetrů u standardu či 5 238 mm u prodloužené varianty.
S ohledem na menší motor a větší rozměry i hmotnost lze očekávat nepříliš oslnivou jízdní dynamiku, i když popravdě až tak tragické věci nejsou. Zrychlení z klidu na stovku zabere 6,9 sekundy (či případně 7 s), nejvyšší rychlost pak v obou případech vrcholí hodnotou 245 km/h. Průměrná spotřeba se pak v závislosti na verzi a velikosti litých kol pohybuje mezi 4,4 a 4,8 l/100 km.
Ceny jsou prozatím neznámé, což ostatně platí také o variantě 750d osazené čtyřikrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcovým turbodieselem. Dodat tedy již můžeme jen tolik, že tato verze má ve standardu s 18palcovými koly a pneumatikami o rozměru 245/50, zatímco u čtyřválcového „producenta sazí“ jsou to sedmnáctky a 225 milimetrů široké obutí s šedesátkovým profilem.
Díky za tip, Tomáši!


































BMW řady 7 je nově k mání i s dvoulitrovým turbodieselem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB