Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 520d EfficientDynamics Edition má jezdit za 4,5 litru nafty na 100 km
3.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je libo pětkové BMW optimalizované pro závody o dosažení co nejnižší spotřeby paliva? Pak můžete s nadšením přivítat model 520d EfficientDynamics Edition.
Ne že bychom se tento víkend pětkovému BMW (a BMW obecně) nevěnovali dostatečné podrobně, ale v záplavě všemožných bavorských novinek jsme jednu perličku ze včerejšího představení záměrně vynechali. Jde o provedení 520d EfficientDynamics Edition, které je ryzím ztělesněním současného primárního zájmu BMW při konstrukci aut: dosažení co nejnižší normované spotřeby paliva.
Edice EfficientDynamics pro pětkovou řadu přichází krátce poté, co stejný osud stihl malé SUV X1. Na rozdíl od něj ale pětkový sedan dostane silnější provedení motoru 20d se 135 kW (184 koní) výkonu a 380 Nm točivého momentu, tedy se stejnými parametry jako běžné 520d. Specifické softwarové naladění motoru se pak spolu s delšími převody, mírnou rekuperací kinetické energie přes alternátor, aerodynamickými optimalizacemi (všimněte si třeba i zvláštních kol z lehkých slitin), pneumatikami se sníženým valivým odporem a libůstkami jako systém start and stop postará o ultra nízkou kombinovanou spotřebu paliva.
Ta činí jen 4,5 litru nafty na 100 km jízdy, odpovídající emise CO2 se pak vešly pod hranici 120 g/km a činí přesně 119 g/km. Méně zajímavá je dynamika vozu se zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximální rychlostí 231 km/h, k zahození ale jistě není.
Taková provedení BMW nám nevadí, i když by se nemusela tvářit jakožto ekologická, neboť jsou především ekonomická. Problémem je, že se stejným přístupem jsou konstruovány verze, jenž by na prvním místě měly mít něco docela jiného než ekonomiku provozu, tím spíše pak domnělou.


BMW 520d EfficientDynamics Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins