Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 50d: naftový tri-turbo šestiválec prý již příští rok
14.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Minimum objemu, ještě méně válců, maximum turbodmychadel a číslovka v označení modelu přesahující zdvihový objem alespoň o 50 procent, to je recept BMW na dobrý motor. Nejnověji bude aplikován i mezi diesely.
V posledních dnech se k nám doneslo z Mnichova leccos. Vlastně je toho tolik, že jen rekapitulací bychom dali dohromady vlastní článek. Na tomto místě ale zmiňme jediné - že nová M3 má dostat třílitrový šestiválec se třemi turby, který nahradí dosavadní osmiválec o objemu 4,0 litru. Když si k tomu přidáme, že BMW 528i má nyní pod kapotou přeplňovaný dvoulitr a tutovkou pro nejbližší léta je nasazení tříválcových motorů, máme před sebou slušný obrázek toho, kam BMW směřuje.
Dosud ale byla řeč jen o benzinových motorech, které kvůli své vyšší spotřebě nejvíce doplácejí na regulace Evropské unie a musejí být nahrazovány jinými, k normám vstřícnějšími typy, třebaže o ně nikdo nestojí. Ale co ty naftové, těch se nic podobného netýká? Prakticky nikoli, neboť jejich spotřeba je dnes dostatečně nízká na to, aby s emisemi CO2 neměly problém, i když jsou na tom z hlediska skutečných škodlivin citelně hůře. Ale tuto problematiku dnes nechme stranou, současný stav každopádně znamená, že dieselům je ponechán alespoň jakýs takýs prostor pro přirozený vývoj. A ten nechce BMW nechat ladem.
Ono mu ostatně ani nic jiného nezbývá, tedy určitě tomu tak je, pokud hovoříme o výkonných naftových motorech. Donedávna tomuto segmentu bavorští inženýři neohroženě vládli s dvěma turby přeplňovaným naftovým šestiválcem (35d, 40d) s výkonem až přes 300 koní, který jsme pro vás otestovali třeba v modelu 5 GT nebo v sedmičkovém sedanu. Jenže konkurence se snažila a i když pár let neměla čím odpovědět, nyní již má své trumfy pevně v rukou. Nejvíce musí BMW trápit novinka Audi, která se představila v nové A6 Avant 2012. Motor 3,0 TDI s dvěma turby dosahuje výkonu až 313 koní a to je dost na to, aby 35d nebo 40d nepředstavovalo konkurenční výhodou.
Co na to Mnichov? Víc turb, vyšší „šarže”, to říkají alespoň naši přátelé z BMW Blogu. Podle jejich zdroje v automobilce je firma na konci příprav nového naftového motoru s označením 50d. Nepůjde o pětilitr, ale stále o ten samý třílitrový řadový šestiválec, který ovšem dostane hned trojici turbodmychadel. Výkon agregátu se má pohybovat mezi 350 a 400 koňmi, což by byla dostatečně rázná odpověď na krok Audi.
Informace jsou to prý velmi věrohodné, a tak je znám i datum představení této novinky - poprvé by se měla objevit pod kapotou faceliftovaného zlobra X6, jenž se má odhalit v březnu příštího roku. Následovat by pak měla jeho implantace do inovované řady 7, která dost možná spatří světlo světa ještě letos.
Fakt, nebo pouhé zbožné přání? Čas ukáže.
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před hodinouRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:08 - řidičBOB
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB