Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 50d: naftový tri-turbo šestiválec prý již příští rok
14.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Minimum objemu, ještě méně válců, maximum turbodmychadel a číslovka v označení modelu přesahující zdvihový objem alespoň o 50 procent, to je recept BMW na dobrý motor. Nejnověji bude aplikován i mezi diesely.
V posledních dnech se k nám doneslo z Mnichova leccos. Vlastně je toho tolik, že jen rekapitulací bychom dali dohromady vlastní článek. Na tomto místě ale zmiňme jediné - že nová M3 má dostat třílitrový šestiválec se třemi turby, který nahradí dosavadní osmiválec o objemu 4,0 litru. Když si k tomu přidáme, že BMW 528i má nyní pod kapotou přeplňovaný dvoulitr a tutovkou pro nejbližší léta je nasazení tříválcových motorů, máme před sebou slušný obrázek toho, kam BMW směřuje.
Dosud ale byla řeč jen o benzinových motorech, které kvůli své vyšší spotřebě nejvíce doplácejí na regulace Evropské unie a musejí být nahrazovány jinými, k normám vstřícnějšími typy, třebaže o ně nikdo nestojí. Ale co ty naftové, těch se nic podobného netýká? Prakticky nikoli, neboť jejich spotřeba je dnes dostatečně nízká na to, aby s emisemi CO2 neměly problém, i když jsou na tom z hlediska skutečných škodlivin citelně hůře. Ale tuto problematiku dnes nechme stranou, současný stav každopádně znamená, že dieselům je ponechán alespoň jakýs takýs prostor pro přirozený vývoj. A ten nechce BMW nechat ladem.
Ono mu ostatně ani nic jiného nezbývá, tedy určitě tomu tak je, pokud hovoříme o výkonných naftových motorech. Donedávna tomuto segmentu bavorští inženýři neohroženě vládli s dvěma turby přeplňovaným naftovým šestiválcem (35d, 40d) s výkonem až přes 300 koní, který jsme pro vás otestovali třeba v modelu 5 GT nebo v sedmičkovém sedanu. Jenže konkurence se snažila a i když pár let neměla čím odpovědět, nyní již má své trumfy pevně v rukou. Nejvíce musí BMW trápit novinka Audi, která se představila v nové A6 Avant 2012. Motor 3,0 TDI s dvěma turby dosahuje výkonu až 313 koní a to je dost na to, aby 35d nebo 40d nepředstavovalo konkurenční výhodou.
Co na to Mnichov? Víc turb, vyšší „šarže”, to říkají alespoň naši přátelé z BMW Blogu. Podle jejich zdroje v automobilce je firma na konci příprav nového naftového motoru s označením 50d. Nepůjde o pětilitr, ale stále o ten samý třílitrový řadový šestiválec, který ovšem dostane hned trojici turbodmychadel. Výkon agregátu se má pohybovat mezi 350 a 400 koňmi, což by byla dostatečně rázná odpověď na krok Audi.
Informace jsou to prý velmi věrohodné, a tak je znám i datum představení této novinky - poprvé by se měla objevit pod kapotou faceliftovaného zlobra X6, jenž se má odhalit v březnu příštího roku. Následovat by pak měla jeho implantace do inovované řady 7, která dost možná spatří světlo světa ještě letos.
Fakt, nebo pouhé zbožné přání? Čas ukáže.
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva