BMW 5 2014: facelift řady pět do detailu na devíti nových videích

Pokud máte pocit, že jste těch pár drobných změn na pětkovém sedanu, kombi a granturismu pořádně neviděli, sada nových videí vám to pomůže změnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW 5 2014: facelift řady pět do detailu na devíti nových videích

21.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 5 2014: facelift řady pět do detailu na devíti nových videích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud máte pocit, že jste těch pár drobných změn na pětkovém sedanu, kombi a granturismu pořádně neviděli, sada nových videí vám to pomůže změnit.

Uplynulý víkend patřil jednoznačně BMW. Tomu nejprve v sobotu večer unikly oficiální fotky faceliftu řady 5, v noci ze soboty na neděli je pak byl představen i oficiálně. Vzhledem k tomu, že nabídka vozu je docela široká, došlo rovnou i na Touring a Gran Turismo a aby toho nebylo málo, přidala se inovovaná M5 i s paketem Competition. Jako vždy jsme se snažili vám hned napoprvé říci všechno podstatné a přidat veškeré materiály, jako nezřídka se to ale nepodařilo zcela vyčerpávajícím způsobem.

Sadu více než 200 fotek tedy již aktualizovat nebudeme, spolu s prvním odhalením ale bylo k dispozici jen jediné video stručně se věnující několika faceliftovaným provedením. S menším časovým odstupem BMW zveřejnilo také snímky podrobněji zkoumající verze 535i sedan, 530d Touring a 535i Gran Turismo na místě, za jízdy i zevnitř a přesně devět videí s tímto obsahem najdete níže.

Abychom nezůstali jen u pohyblivých obrázků, můžeme přidat ještě jeden technický detail, který nám v neděli chyběl. BMW bůh ví proč ve své tiskové zprávě takřka ignorovalo výrazné posílení varianty 550i, snad ze studu z její síly a spotřeby. Chyběly tedy konkrétní údaje o dynamice a hladu po palivu, které nyní můžeme doplnit ze zákaznických materiálů - BMW 550i F10 modelového roku 2014 tedy se svými 450 koňmi a 650 Nm (dosud 407 a 600) nabídne krom předpokládatelné maximální rychlosti 250 km/h také akceleraci na stovku za 4,6 s (dosud 4,8 s). Spotřeba pochopitelně klesla, a to tak, aby se její ekvivalent v podobě uvolňovaných CO2 na kilometr dostal pod hranici 200 g - činí 199 g/km a to odpovídá apetitu 8,6 litru benzinu na 100 km. Pěkné, škoda jen, ze s touto spotřebou reálně obvykle sotva jezdí majitelé 530d...

Více toho pro dnešek nemáme, doplněná videa ale skýtají jistě spoustu dalších inspirativních vjemů.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.