BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně

Šílenost značení některých německých modelů nezná mezí. Aby se majitelé cítili ještě silnější, v Mnichově jim nadělí o něco vyšší čísla na záď.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně

19.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šílenost značení některých německých modelů nezná mezí. Aby se majitelé cítili ještě silnější, v Mnichově jim nadělí o něco vyšší čísla na záď.

Nedávno jsme si dělali srandu, že v Číně se Audi uchyluje k označení 40 TFSI už i pro model Audi A3 s ani ne dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, respektive 35 TFSI u verze s objemem 1,4 litru. Je to něco podobného jako značení čtyřlitru v novém Mercedesu C 63 AMG, i když o poznání více přehnané. Teď se ale ukazuje, že v tom Audi a Mercedes nezůstanou sami, vlastně se jen celý příběh vrátí tam, kde začal.

Jména BMW už dávno neodpovídají objemu motoru a dnes používá značení 28i pro zážehový dvoulitr a 50d pro vznětový třílitr. Objem už se zkrátka pozná pouze tehdy, když dané problematice dostatečně rozumíte. Jenomže podle poslední zprávy to vypadá, jakoby se v Mnichově cítili méněcenní a s tím je potřeba urychleně něco udělat.

A prvním krokem k dohnání tohoto „manka“ se zřejmě stane přeznačení 328i a 428i na 330i, repektive 430i a souběžně s tím oba modely adoptují i nové názvy 340i a 440i u současných variant 335i, respektive 435i. Ke změnám pojmenování má vést BMW zavedení nových nebo spíše renovovaných pohonných jednotek B48 a B58 (tedy dvoulitrového čtyřválcového turba a třílitrového šestiválcového turba).

Je zřejmé, že k tomuto zásahu do nomenklatury ještě stále nedošlo, ale už se spekuluje, že se změna později dotkne také ostatních modelů, tedy všech, které tyto motory ponesou. Ve výsledku se můžeme připravit na monstrózní 230i bez řadového šestiválce a ještě větší brutality M240i na zádi dvoudveřových dvojek. Zdroj sám uvádí, že tato informace není zatím potvrzena, avšak, jak známe současné BMW, rozhodně se tomu jistá váha bez okolků přikládat dá.


BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně - 1 - BMW M240i znaceni 2014 01BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně - 2 - BMW M240i znaceni 2014 02BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně - 3 - BMW M240i znaceni 2014 03BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně - 4 - BMW M240i znaceni 2014 04BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně - 5 - BMW M240i znaceni 2014 05BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně - 6 - BMW M240i znaceni 2014 06
BMW M240i bude nové označení pro M235i s modernizovaným motorem. Objem se s ním ale rozhodně zvětšovat nebude, výkon zřejmě naroste jen kosmeticky

Zdroj: 2Addicts a Bimmerpost přes Autoblog

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše