Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 228i a M235i dostanou označení 230i a M240i, aby nevypadaly moc skromně
19.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šílenost značení některých německých modelů nezná mezí. Aby se majitelé cítili ještě silnější, v Mnichově jim nadělí o něco vyšší čísla na záď.
Nedávno jsme si dělali srandu, že v Číně se Audi uchyluje k označení 40 TFSI už i pro model Audi A3 s ani ne dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, respektive 35 TFSI u verze s objemem 1,4 litru. Je to něco podobného jako značení čtyřlitru v novém Mercedesu C 63 AMG, i když o poznání více přehnané. Teď se ale ukazuje, že v tom Audi a Mercedes nezůstanou sami, vlastně se jen celý příběh vrátí tam, kde začal.
Jména BMW už dávno neodpovídají objemu motoru a dnes používá značení 28i pro zážehový dvoulitr a 50d pro vznětový třílitr. Objem už se zkrátka pozná pouze tehdy, když dané problematice dostatečně rozumíte. Jenomže podle poslední zprávy to vypadá, jakoby se v Mnichově cítili méněcenní a s tím je potřeba urychleně něco udělat.
A prvním krokem k dohnání tohoto „manka“ se zřejmě stane přeznačení 328i a 428i na 330i, repektive 430i a souběžně s tím oba modely adoptují i nové názvy 340i a 440i u současných variant 335i, respektive 435i. Ke změnám pojmenování má vést BMW zavedení nových nebo spíše renovovaných pohonných jednotek B48 a B58 (tedy dvoulitrového čtyřválcového turba a třílitrového šestiválcového turba).
Je zřejmé, že k tomuto zásahu do nomenklatury ještě stále nedošlo, ale už se spekuluje, že se změna později dotkne také ostatních modelů, tedy všech, které tyto motory ponesou. Ve výsledku se můžeme připravit na monstrózní 230i bez řadového šestiválce a ještě větší brutality M240i na zádi dvoudveřových dvojek. Zdroj sám uvádí, že tato informace není zatím potvrzena, avšak, jak známe současné BMW, rozhodně se tomu jistá váha bez okolků přikládat dá.
BMW M240i bude nové označení pro M235i s modernizovaným motorem. Objem se s ním ale rozhodně zvětšovat nebude, výkon zřejmě naroste jen kosmeticky
Zdroj: 2Addicts a Bimmerpost přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch