BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15

Vedle Méganu RS se BMW 1 M Coupe jeví se svým časem na Nordschleife jako ořezávátko, pokud ale pomineme víkendové francouzské ex tempore, je jeho výkon hodný respektu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15

20.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vedle Méganu RS se BMW 1 M Coupe jeví se svým časem na Nordschleife jako ořezávátko, pokud ale pomineme víkendové francouzské ex tempore, je jeho výkon hodný respektu.

Po posledním „zářezu” Renaultu, který s prý sériovým Méganem RS Trophy obkroužil Severní smyčku Nürburgringu za neuvěřitelných 8 minut a 7,97 sekundy začíná být sledování oficiálních časů automobilem bezpředmětné. Nemůžeme sice vyloučit, že Mégane RS Trophy to skutečně dokázal, je to ale velmi nepravděpodobné - nemá na to výkon, hmotnost, pneumatiky ani zvláštní koncepci. Jeho čas je tak i přes odkazované video zpochybňován, má se za to, že Renault musel vůz před tímto pokusem znatelně upravit.

Není to ostatně poprvé, co se nad oficiálním čase automobilky stahují mraky pochybností. V podobné situaci se před pár lety ocitl Nissan, který byl nařčen Porsche, že s okruhovými časy GT-R podvádí. Pravdou sice je, že časy GT-R byly mimořádně dobré, nezdály se ale být zcela neuvěřitelnými, což u Méganu RS Trophy bohužel platí.

Podobné situace oficiální záznamy automobilek pochopitelně obecně znevěrohodňují a naopak dávají vyniknout nezávislým měřením. Dlouhodobě časy ze Severní smyčky sbírá hlavně německý magazín Sport auto, který na tomto okruhu vyzkouší většinu sportovních aut, která otestuje. Do rukou jeho šéfredaktorovi, Horstu von Saurmovi, se nejnověji dostalo BMW 1 M Coupe, který s ním již dříve obkroužil Hockenheim s časem lepším než v případě silnějšího BMW M3. Je zároveň třeba dodat, že nejde o úplně první čas 1 M z Nordschleife, o kterém slyšíme, přímo automobilka již dříve dala na vědomí, že její malý ďábel dokáže křísnout pod kotlem Zeleného pekla za 8 minut a 12 sekund.

V tomto případě se číslo automobilky nadsazeným být nezdá, u Sport auto zvládli totéž za 8 minut a 15 sekund. Na kompaktní sporťák s výkonem necelých 340 koní je to velmi dobrý čas, zvláště uvážíme-li, že jej bylo dosaženo na běžných pneumatikách v nikterak zvlášť měkké specifikaci pro BMW divize M. Jde o čas lepší než který Horst von Saurma zaznamenal s Porsche Cayman S (o 2 sekundy) nebo Audi RS3 (o 5 sekund), navíc si autor posteskl, že kdyby vůz měl poddajnější podvozek, mohl by být ještě rychlejší. Nordschleife totiž zrovna nehýří kvalitním povrchem.

Test prý též potvrdil již dříve omílanou hravost zádě, která činí vůz hravějším a mrštnějším než v případě větší M3. Pro úplnost dodejme, že magazín dosáhl zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a na 200 km/h za 17,2 sekundy. Nejvyšší naměřené příčné přetížení pak činilo 1,3 G.

Zdá se tedy, že BMW se schopnostmi 1 M Coupe nepřehánělo, vedle času Méganu RS Trophy se ale jeho výkon zdá být prachmizerným. Jsme velmi zvědavi, s jakým časem zvládne Sport auto Severní smyčku absolvovat právě se zmiňovaným francouzským kompaktem...


BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15 - 1 - BMW 1 M Coupe predstaveni 01BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15 - 2 - BMW 1 M Coupe predstaveni 03BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15 - 3 - BMW 1 M Coupe predstaveni 04BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15 - 4 - BMW 1 M Coupe predstaveni 08BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15 - 5 - BMW 1 M Coupe predstaveni 02BMW 1 M vs. Nordschleife: dle Sport auta za 8:15 - 6 - BMW 1 M Coupe predstaveni 05
BMW 1 M Coupe v akci

Zdroj: Sport auto

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.