Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Mulsanne Convertible: otevřená verze nebude, není dost masovou záležitostí
21.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hovořit v případě Bentley o masovosti se může zdát nemístné, slova šéfa firmy ale mnoho jiných interpretací nedovolují. Otevřený Mulsanne by se prý prodával jen někde.
Když Bentley loni před celý světem poodhalilo Mulsanne Convertible, neměli jsme mnoho pochyb o tom, že takový model pošle do výroby. Zdálo se to být nutností už s ohledem na nabídku konkurenčního Rolls-Royce a nakonec i na poptávku po tomto provedení v některých koutech světa. Budoucí sériové provedení vozu jsme vám dokonce ukázali i na realistické ilustraci a čekali jsme jen na chvíli, kdy Britové alespoň virtuálně odhalí produkční nebo předprodukční verzi. Jenže zatím to neudělali a podle šéfa Bentley už to ani neudělají.
Wolfgang Schreiber totiž v rozhovoru pro Car and Driver rezolutně řekl: „Tohle auto nebudeme vyrábět. (...) Poptávka po něm je pouze regionální.” To se nám zdá na extrémně úzkoprofilovou značku, jakou je Bentley, jako docela dobrý důvod takový model nabídnout a za nedostatečný stav bychom považovali jen takový, kdy by poptávka byla nulová. Jenže dnes každý hraje „globální hru” a co nemůže zaujmout v USA, Evropě i Číně nemá šanci na existenci. A proto plány na Mulsanne Convertible skončily v koši, neboť od něj bylo možné očekávat výrazné prodejní úspěchy hlavně v USA a pár dalších koutech Země.
Američtí kolegové Schreiberovo rozhodnutí odůvodňují také prodejem pouze necelých 1 200 sedanů Mulsanne v minulém roce, což by z verze Convertible udělalo skutečnou popelku. Nemáme ale pocit, že by na vůz tohoto typu šlo o nízké číslo. Vzhledem k ceně a pravděpodobné nenáročnosti konverze existujícího auta v kabriolet, by nešlo o ztrátový projekt už při relativně malém zájmu. Pravým důvodem tedy bude spíše fakt, že britská značka soustřeďuje své nutně omezené vývojové možnosti jinam, na podstatně masovější SUV, které bezpochyby vznikne. Jak takovou preferenci hodnotit, budete dozajista nejlépe vědět sami...
Tohle mohl být otevřený Mulsanne, teď už je jisté, že žádný takový model nepřijde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch