Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Mulsanne Convertible: otevřená verze nebude, není dost masovou záležitostí
21.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hovořit v případě Bentley o masovosti se může zdát nemístné, slova šéfa firmy ale mnoho jiných interpretací nedovolují. Otevřený Mulsanne by se prý prodával jen někde.
Když Bentley loni před celý světem poodhalilo Mulsanne Convertible, neměli jsme mnoho pochyb o tom, že takový model pošle do výroby. Zdálo se to být nutností už s ohledem na nabídku konkurenčního Rolls-Royce a nakonec i na poptávku po tomto provedení v některých koutech světa. Budoucí sériové provedení vozu jsme vám dokonce ukázali i na realistické ilustraci a čekali jsme jen na chvíli, kdy Britové alespoň virtuálně odhalí produkční nebo předprodukční verzi. Jenže zatím to neudělali a podle šéfa Bentley už to ani neudělají.
Wolfgang Schreiber totiž v rozhovoru pro Car and Driver rezolutně řekl: „Tohle auto nebudeme vyrábět. (...) Poptávka po něm je pouze regionální.” To se nám zdá na extrémně úzkoprofilovou značku, jakou je Bentley, jako docela dobrý důvod takový model nabídnout a za nedostatečný stav bychom považovali jen takový, kdy by poptávka byla nulová. Jenže dnes každý hraje „globální hru” a co nemůže zaujmout v USA, Evropě i Číně nemá šanci na existenci. A proto plány na Mulsanne Convertible skončily v koši, neboť od něj bylo možné očekávat výrazné prodejní úspěchy hlavně v USA a pár dalších koutech Země.
Američtí kolegové Schreiberovo rozhodnutí odůvodňují také prodejem pouze necelých 1 200 sedanů Mulsanne v minulém roce, což by z verze Convertible udělalo skutečnou popelku. Nemáme ale pocit, že by na vůz tohoto typu šlo o nízké číslo. Vzhledem k ceně a pravděpodobné nenáročnosti konverze existujícího auta v kabriolet, by nešlo o ztrátový projekt už při relativně malém zájmu. Pravým důvodem tedy bude spíše fakt, že britská značka soustřeďuje své nutně omezené vývojové možnosti jinam, na podstatně masovější SUV, které bezpochyby vznikne. Jak takovou preferenci hodnotit, budete dozajista nejlépe vědět sami...





Tohle mohl být otevřený Mulsanne, teď už je jisté, že žádný takový model nepřijde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 10 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 11 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva