Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Continental Supersports Convertible ISR Mulliner: blíže k Porsche, bez příplatku
25.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by automobilky Bentley a Porsche byly přímými konkurenty. Poslední britská novinka se ale přesto vydává do německých výsostných vod, tedy alespoň na oko.
Porsche proslulo jako výrobce maximálně efektivních malých sporťáků, u nichž mnohdy byly na obtíž i výbavové prvky jako klimatizace. Bentley se do historie zapsalo jako výrobce opulentních luxusních limuzín a kupé, které ani při relativně malé velikosti nemají problém s hmotnosti malého autobusu. Jak se nabídky těchto dvou dvě firem mohou přiblížit? Možná čekáte odpověď ve stylu: „Stačí, aby Porsche začalo vyrábět Panameru,” která by jistě nebyla nemístná, ale míříme dnes spíše do vod kupé, kde se vzdáleně míjejí modely 911 a Continental GT a jejich odvozené verze. Zde už je odpověď složitější.
Tyto dva modely nemají fakticky společného zhola nic, však Continental v provedení kupé je při podobné velikosti skoro dvakrát těžší než 911. Přesto se u Bentley rozhodli dodat mu něco, co bylo dosud typické pro Porsche a stvořili model s opravdu dlouhým názvem Continental Supersports Convertible ISR Mulliner.
Nejdříve je třeba si rozklíčovat, co vůbec daný název značí. Slovo Continental není třeba řešit, Superports označuje výkonné provedení představené již před dvěma leta a Convertible jeho „otevřenou” verzi s plátěnou střechou. ISR je zkratka pro Ice Speed Record, tedy rychlostní rekord v jízdě na ledu, který letos v únoru překonal Juha Kankkunen dosažením rychlosti 330,69 km/h na jednom z finských jezer právě v Bentley Continental Convertible. A konečně Mulliner je jméno někdejšího britského karosáře; dnes jde o divizi Bentley, která se stará o specifické úpravy vyráběných vozů, jako je tato.
Verze ISR Mulliner je tak stvořena právě jakožto jedna z připomínek překonání zmíněného rekordu (dnes už ale beztak patří Audi a jeho RS6...). Odlišuje se desetipaprskovými 20" koly ve dvoubarevném provedení a bílo-červenými nápisy Supersports ISR na bočních dveřích. Právě ty jakoby z oka vypadly Porsche 911 GT3 RS a jsme konečně i u avizované snahy o přiblížení.
Na nejostřejší 911 (zatím...) patří podobné emblémy takřka neodmyslitelně, ale na Bentley se podle nás příliš nehodí. Navíc jde o prvek tak typický pro Porsche, že bychom skoro mohli očekávat žalobu německé automobilky, ale obě firmy nyní spadají do koncernu Volkswagen a podobný spor tak zřejmě nelze očekávat.
Celá situace je navíc pikantní tím, že generálním ředitelem Bentley je nyní Wolfgang Dürheimer, bývalý šéf oddělení výzkumu a vývoje u Porsche. A ten si snad mohl z Züffenhausenu přinést trochu jiné nápady než zrovna tento vzhledový prvek...
Pokud by se vám „nápad” s nápisem ve stylu Porsche na boku Bentley přesto líbil, vězte, že celý paket ISR Mulliner je k mání jako volitelná výbava bez příplatku.
Pro pořádek dodejme, že Continental Supersports Convertible disponuje šestilitrovým motorem W12 přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který nabízí až 471 kW (640 koní) výkonu, jenž je přes šestistupňovou automatickou převodovku posílán na kola obou náprav. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá vůz za 4 sekundy, na 160 km/h akceleruje za 9,4 sekundy. Na maximální rychlost je netřeba, na spotřebu paliva pak neradno se ptát...






Bentley Continental Supersports Convertible ISR Mulliner
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva