Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014

Závodní koncept okouzlil Paříž, značka proto začala pracovat na silniční variantě. Ta upustí od pohonu zadních kol i ochranné klece, jen na luxus ale důraz klást nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014

5.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Závodní koncept okouzlil Paříž, značka proto začala pracovat na silniční variantě. Ta upustí od pohonu zadních kol i ochranné klece, jen na luxus ale důraz klást nebude.

Již první pohled na koncept Conti GT3 představený v Paříži dal každému jasně najevo, že tohle není další mobilní obývací pokoj s logem Bentley, záplavou jemné kůže a ušlechtilého kořenového dřeva. Tento Continental místo toho jasně dával celému okolí najevo, že jeho domovem budou závodní okruhy. Anebo jednou také zakroucené okresky. Značka totiž zvažuje limitovanou edici silničního modelu, který by v roce 2014 nahradil řadu Supersports.

Podle zdrojů z automobilky by se ovšem taková verze mnohem více podobala standardní nabídce Bentley než závodnímu konceptu. Pohon zadních kol, který vyžadují regule FIA, tak do sériové výroby nedorazí, místo toho bude vůz používat systém 4x4. Jen zřejmě naladěný více ve prospěch zadní nápravy, díky čemuž byste si mohli dovolit i pár královských powerslidů.

Otázkou samozřejmě zůstává hmotnost, závodní Conti GT3 by totiž měl na vahách vykázat jen 1 250 kg. Silniční verze bude dozajista těžší, i když pod dvě tuny by se jako první novodobé Bentley dostat mohla. Závodní klec ale nebude mít stoprocentně. Podle značky jde totiž o prvek, který majitelé těchto vozů považují za příliš extrémní.

Zmenšeno bude také zadní křídlo, zatímco komplexní čelní nárazník dozná zjednodušení. Bentley přitom stále neudává, co se objeví za ním. Možností je jak šestilitrový dvanáctiválec, tak čtyřlitrový osmiválec. Značka ovšem zvažuje, že motor W12 by byl vyhrazen luxusním verzím, zatímco lehčí V8 by poháněl sportovní varianty.

Podle toho bychom se tedy měli dočkat modelu GT3 V8, který by byl k mání zhruba za 200 000 britských liber (v přepočtu 5 800 000 Kč). Značka přitom dá do prodeje jen 300 exemplářů, což již nyní značí pěkný šrumec v každém showroomu Bentley. Silniční Continental GT3 by totiž měl nabídnout 700 koní.


Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 1 - Bentley Continental GT3 zive 01Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 2 - Bentley Continental GT3 zive 02Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 3 - Bentley Continental GT3 zive 03Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 4 - Bentley Continental GT3 zive 04Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 5 - Bentley Continental GT3 zive 05Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 6 - Bentley Continental GT3 zive 06Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 7 - Bentley Continental GT3 zive 07Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 8 - Bentley Continental GT3 zive 08Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 9 - Bentley Continental GT3 zive 09Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 10 - Bentley Continental GT3 zive 10Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 11 - Bentley Continental GT3 zive 11Bentley Continental GT3: čekejte silniční verzi o výkonu 700 koní, ale až v roce 2014 - 12 - Bentley Continental GT3 zive 12
Bentley Continental GT3 se ve formě závodního konceptu představilo na autosalonu v Paříži. Britská značka ovšem po zasloužených ovacích začala zvažovat silniční verzi. Ta sice nedostane tak rozměrné zadní křídlo, dorazit by ale měla s výkonem 700 koní

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.