Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Bentayga GT3-R by mohlo být rekordmanem Ringu, vznikne-li (ilustrace)
11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již standardní provedení britského SUV zvládá stovku za 4,1 sekundy a rozjede se na 301 km/h. S méně kily a více koni by pak mohlo pokořit Porsche.
Britská automobilka ve Frankfurtu představí nový model Bentayga. Jak jsme přitom mohli vypozorovat z vašich komentářů, designem tohoto Bentley zrovna nadšeni nejste. Padají zmínky o přílišné „koncernovosti“ či neoriginalitě, které rozhodně nejsou od věci. Nicméně značka nejspíše po kontroverzích, které rozpoutal koncept EXP 9 Falcon, neměla jinou možnost než se držet mnohem více při zdi.
Dá se ovšem předpokládat, že pro zákazníky to nebude nejpodstatnější. Jednoduše postačí, že jde o novinku, která má na kapotě „létající B“ a v interiéru je zahrne naprostým luxusem. Pod kapotou pak nabízí tolik válců, kolik u konkurence nedostanete. Šestilitrový dvanáctiválec navíc produkuje nemalých 608 koní a 900 Nm, což postačí bez problémů na zrychlení z klidu na stovku za 4,1 sekundy.
Britové ovšem již naznačili, že jde pouze o první fázi naladění motoru W12. Dočkat bychom se tedy mohli ještě mnohem většího výkonu, čímž se dostáváme k „jádru pudla“. Tedy spekulacím o ještě rychlejší verzi modelu Bentayga. To přitom není až taková utopie, jak by se na první pohled mohlo zdát, neboť titul krále Ringu by jistě Bentley nebyl proti srsti.
Momentálně je přitom mezi SUV na Severní smyčce králem Porsche Cayenne Turbo S, tedy vůz stejného koncernu, který dostal do vínku o trochu méně koňských sil. Na druhou stranu se ale chlubí o 200 kilo nižší hmotností, díky čemuž zvládne stovku stejně rychle jako Bentley. Maximálně se pak rozjede na 284 km/h, Bentayga ovšem na 301 km/h.
Pokud by tedy Britové přistoupili k jisté modifikační kúře, která by stála za nemalou dietou, vyšším výkonem a poladěním podvozku, nebylo by dozajista velkým problémem koncernového sourozence na daném písečku porazit. Takový model, byť třeba jen limitovaný, by přitom zákazníci brali všemi deseti. Je ale otázkou, zda to VW Group povolí.
Závěrem pak již můžeme přihodit pouze neoficiální ilustraci, která Bentley Bentayga ohákla do hávu Continentalu GT3-R. Ten vozu dodává mnohem větší agresivitu, přičemž se dá předpokládat, že vaše výhrady vůči němu budou menší než u sériové verze. Jak jsme ale naznačili výše, zatím není příliš jisté, že se takový model stane realitou.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.

Bentley Bentayga GT3-R vypadá působivě, zatím však potvrzené není
Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11