Autopilot Tesly opravdu není autopilot. Občas nevidí silnici, občas značku (videa)

Autopilotní funkce Tesly Model S jsou zatím dost nedokonalé a je potřeba je kontrolovat. Jízdu po dálnici zvládají obstojně, složitější podmínky hůře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Autopilot Tesly opravdu není autopilot. Občas nevidí silnici, občas značku (videa)

23.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Autopilot Tesly opravdu není autopilot. Občas nevidí silnici, občas značku (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Autopilotní funkce Tesly Model S jsou zatím dost nedokonalé a je potřeba je kontrolovat. Jízdu po dálnici zvládají obstojně, složitější podmínky hůře.

Označení „Autopilot” pro nové funkce Tesly Model S, které byly v rámci aktualizace softwaru na verzi 7.0 do aut v USA nahrány minulý týden a do aut ve zbytku světa by měly přicházet v těchto dnech, je dost odvážné. Věděli jsme to už při prvotním představení této novinky a nyní to ukazuje v plné nahotě několik videí. Ta se objevila v posledních dnech a potvrzují i slova samotné Tesly o tom, že tyto systémy v současném stadiu nebudou bezchybné.

Na prvním videu níže vidíme, jak na dvouproudé silnici Tesla sama zatáčela do dráhy protijedoucího auta a přitom pískala. Řidič volant chytil a vrátil se na svou půlku silnice, ovšem horká chvilka to přesto byla. Zda byla na silnici nějaká překážka či něco podobného, na co mohl vůz reagovat, nevíme, ale vypadá to spíše tak, že vůz „neviděl” jen samotnou silnici. Ostatně, automobilka říká, že funkce Autosteer je zatím vhodná pro jízdu po dálnicích, které jsou lépe zmapované a nic jako protijedoucí vozidla na nich za normálních okolností nepotkáte.

Druhé, delší video ukazuje právě jízdu po větších silnicích se směrovým oddělením a zde si autopilotní Model S počíná lépe. Zvládá jízdu rovně, zatáčení, automaticky přejet do jiného pruhu a dokonce si poradí i se změnami pruhů při opravě vozovky. A v zácpě se umí pomalu posouvat za jiným autem, sám zastavit, hrozí-li kolize, a pak se zase sám rozjet, když je volno.

Ovšem, nezvládne úplně dokonale přečíst značky o omezení rychlosti. Napřed si vůz nevšiml omezení na 35 mph (56 km/h) a později, na dálnici, se držel rychlosti 75 mph (121 km/h) v místech, kde bylo omezení na 60 mph (97 km/h). A v tomhle místě číhal policista, který Teslu změřil a zastavil. Ovšem, místo pokuty nechal řidiče odjet s varováním, pokutoval jej jen za chybějící pojištění, jak se také dozvíte na videu. Nevíme ovšem, nakolik konkrétní značky o omezení rychlosti např. překrýval kamion, takže na ně autopilot neviděl.

Vidíme však, že jízdu po dálnici novinka Tesly zvládne mnohem lépe než jízdu po normální silnici, alespoň prozatím. Můžete se přehrabovat v papírech od policisty a auto jede. A také je možné, že tahle dvě videa jsou jen kapkou v moři částečně autonomních Modelů S; potřebné vybavení má asi 60 tisíc aut na celém světě a spousta jich může jezdit bez problémů. Anebo o problémech majitelé neinformují svět prostřednictvím YouTube. V každém případě je jasné, že robota Tesly je potřeba kontrolovat a snad by to nebylo třeba zdůrazňovat, kdyby se ovšem něco, co je spíše chytřejším adaptivním tempomatem, neříkalo Autopilot...

Zdroje: RockTreeStar@YouTube, DragTimes@YouTube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše