Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům

Teď už chybí jen to, aby se svým prvním autem se spalovacím motorem přišla Tesla, a obrat je dokonán. Těžko říci, zda je schopna či ochotna být až tak flexibilní, konkurenční Nio s tím ale problém nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům

před 5 hodinami | Petr Prokopec

Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům

/

Foto: Nio

Teď už chybí jen to, aby se svým prvním autem se spalovacím motorem přišla Tesla, a obrat je dokonán. Těžko říci, zda je schopna či ochotna být až tak flexibilní, konkurenční Nio s tím ale problém nemá.

Vyhodíš ho dveřmi, vrátí se ti oknem, říká se. Toto pořekadlo lze nyní vztáhnout na čínské automobilky, kterým se Evropská unie letos rozhodla udělat čáru přes rozpočet zavedením vysokých dovozních cel na elektrická auta. To mělo místní výrobce učinit konkurenceschopnějšími, reálně se ale stane pravý opak. Averze k elektrickému pohonu se nezmění a Číňané jim začnou konkurovat i jinými cestami.

Inspirací jim může být místní úspěch MG, které spadá pod čínský SAIC. Zatímco většina čínských aut se sem žene s elektrickým pohonem, MG je úspěšné hlavně díky spalovacím a hybridním vozům. Konkurenční Nio to nemůže nevidět, a tak přestože se dosud prezentovalo jen jako výrobce ryzích elektromobilů, ani jemu nakonec nebudou smrdět spalovací motory.

S odvoláním na své zdroje o tom informuje Reuters. Automobilka, která dosud použitelnost svých elektromobilů navyšovala leda s pomocí výměnných stanic na baterie, má vyvíjet první hybridní vůz, a to nikoli pro domácí trh, nýbrž právě pro Evropu a Střední Východ. Poté by ovšem měly přijít na řadu i další země. Do těch novinky osazené benzinovou a elektrickou jednotkou zamíří pod novou značkou Firefly.

Nio by tak zabilo víc much jednou ranou, neboť elektrická Nia jsou docela drahá a tváří se jako prémiová auta. S hybridním pohonem by mohla být levnější sama o sobě, navíc se vyhnout vysokým clům, i takto se přiblížit masovému publiku a zároveň neovlivňovat image modelů „ryzího” Nia. Vypadá to, že Číňané jsou prostě mnohem flexibilnější než místní automobilky, které trvají už léta na jediném směru, ze kterého nehodlají uhnout. Není čas to změnit?


Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 1 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 01Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 2 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 02Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 3 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 03Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 4 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 04Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 5 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 05Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 6 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 06Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 7 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 07Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům - 8 - Nio ET5 Touring 2023 nova sada 08
Nio bylo až dosud známé jen jako výrobce elektromobilů. Po zvýšení cel ovšem Číňané začali pracovat na hybridech používajících dominantně spalovací motory, kterých se vysoká cla netýkají. Pokud by takový pohon dostalo auto jako kombík ET5, v Evropě by mělo šanci skórovat. Foto: Nio

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.