Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auta Googlu už testují v provozu ve své kůži, prý nemají volant
21.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta Googlu už jezdí v provozu ve svých svérázných karoseriích. Prý bez volantu, mají ale mít jakýsi joystick a do kabin není na fotkách pořádně vidět.
Koalu připomínající auto Googlu, které jezdí na elektřinu a nemá volant ani pedály, se představilo už před víc než rokem. Tehdy to byl prototyp, který jezdil jen po parkovišti, protože na veřejné silnice nemohl. Jedním z důvodů bylo právě to, že neměl volant ani pedály, nebylo jak ho manuálně ovládat v případě, že by počítačové řízení selhalo či že by nastal jakýkoliv jiný problém.
Google k testování svých autopilotních technologií používá povětšinou vozy Toyota Prius a Lexus RX, kterým bylo autonomní řízení dodatečně doinstalováno. Druhý prototyp hezounkého auta Googlu, představený na sklonku loňského roku, už volant a pedály měl, a to proto, aby mohl v rámci testování jezdit po veřejných silnicích.
Právě na silnicích Kalifornie bylo tohle auto nedávno několikrát spatřeno. Jenže to podle dostupných zpráv nebyla verze s volantem, ale ta bez volantu, nebo volant aspoň nebyl zvenčí vidět. Obrázky níže nejsou moc dobré a na prostor před člověkem na levé straně auta není moc vidět, takže tahle auta klidně nějaký malý volant mít mohou, jen ho nevidíme - a neviděli ho ani ti, co pořídili tyto fotografie.
Obrázky se dostaly i na Google+, kde lidé vyjadřují znepokojení nad tím, že tahle auta jezdí v provozu bez volantu. Jeden z těch, co fotky sdíleli, ovšem uvedl, že v autě bylo něco jako joystick. K čemu to může sloužit, nevíme, Google přesné informace o funkci auta z pochopitelných důvodů nezveřejňuje, ale dost pravděpodobně to mělo co dělat s řízením. Kdyby totiž Google pustil do provozu auta bez možnosti je ovládat člověkem, vystavoval by se asi dost tvrdému postihu ze strany úřadů. A pokud mají být ovladatelná lidskou bytostí, tím ovládáním jistě nemusí být jen volant...




Tyhle prototypy Googlu prý nemají volant, do kabin ale není pořádně vidět
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva