Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi TT RS Plus: výkon až 385 koní a karbonová dieta k tomu
27.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malé kupé s řadovým pětiválcem se ve speciálním provedení Plus svými výkony dotáhne na Porsche 991 Carrera S. To vše díky odlehčení a posílení motoru.
Provedení „Plus“, jako finální a silnější verze modelů RS, nemá u Audi nijak velkou tradici. Dosud existují pouze dva takto označené vozy. Sedan resp. kombi Avant minulé a předminulé generace typové řady RS6, v posledním případě s výkonem zvýšeným ze 450 na 480 koní. Už brzy by měl být k mání další stroj - TT RS Plus, o němž jsme již jednou psali, když se objevil údajně interní dokument automobilky s velmi stručnými technickými parametry.
Podle nových informací byla existence tohoto vozu potvrzena, aktuálnější zpráva ale přináší poněkud jiné údaje. Původně měl výkon přeplňovaného řadového pětiválce vzrůst z 340 na 360 koní. Teď se hovoří o zvýšení až na 385 koní. A to znamená, že malé kupé by nabídlo agregát se 155 koňmi na litr.
Ani výkonová hmotnost by neměla být vůbec špatná. TT RS Plus má být totiž odlehčeno použitím karbonových komponentů a vyjmutím zadních sedaček, což má celkově ušetřit nezanedbatelných 60 kg. Tím se toto Audi dostane na váhu 1 390 kg a bude mít 277 koní na tunu. Verze Plus se tímto téměř dotáhne na Porsche 991 Carrera S a díky pohonu všech kol lze předpokládat, že se na stovku dostane za přibližně 4,3 sekundy (standardní to zvládne za 4,5 s). A to je lepší čas potřebný k akceleraci na 100 km/h, než potřebuje třeba Mercedes C 63 AMG Coupé nebo nové BMW M5.
Řadový pětiválec ve verzi TT RS Plus určitě posílí - jen se zatím neví, jestli na 360 nebo až 385 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva