Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi TT RS Plus: výkon až 385 koní a karbonová dieta k tomu
27.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malé kupé s řadovým pětiválcem se ve speciálním provedení Plus svými výkony dotáhne na Porsche 991 Carrera S. To vše díky odlehčení a posílení motoru.
Provedení „Plus“, jako finální a silnější verze modelů RS, nemá u Audi nijak velkou tradici. Dosud existují pouze dva takto označené vozy. Sedan resp. kombi Avant minulé a předminulé generace typové řady RS6, v posledním případě s výkonem zvýšeným ze 450 na 480 koní. Už brzy by měl být k mání další stroj - TT RS Plus, o němž jsme již jednou psali, když se objevil údajně interní dokument automobilky s velmi stručnými technickými parametry.
Podle nových informací byla existence tohoto vozu potvrzena, aktuálnější zpráva ale přináší poněkud jiné údaje. Původně měl výkon přeplňovaného řadového pětiválce vzrůst z 340 na 360 koní. Teď se hovoří o zvýšení až na 385 koní. A to znamená, že malé kupé by nabídlo agregát se 155 koňmi na litr.
Ani výkonová hmotnost by neměla být vůbec špatná. TT RS Plus má být totiž odlehčeno použitím karbonových komponentů a vyjmutím zadních sedaček, což má celkově ušetřit nezanedbatelných 60 kg. Tím se toto Audi dostane na váhu 1 390 kg a bude mít 277 koní na tunu. Verze Plus se tímto téměř dotáhne na Porsche 991 Carrera S a díky pohonu všech kol lze předpokládat, že se na stovku dostane za přibližně 4,3 sekundy (standardní to zvládne za 4,5 s). A to je lepší čas potřebný k akceleraci na 100 km/h, než potřebuje třeba Mercedes C 63 AMG Coupé nebo nové BMW M5.
Řadový pětiválec ve verzi TT RS Plus určitě posílí - jen se zatím neví, jestli na 360 nebo až 385 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva