Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi SQ5 TDI Competition: SUV SQ5 asi nebylo dost Sportovní, teď je i Soutěžní
20.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Co na tom, že SUV čtyř kruhů není sportovní a nic na tom nemění ani verze S. Audi jde ještě dál a nabídlo SQ5 TDI v provedení Competition.
Phineas Taylor Barnum kdysi řekl: „Bez propagace se stane něco hrozného - nic!” Přesně tak by šlo popsat přístup Audi k modelu SQ5 TDI ve verzi Competition, který letos začalo nabízet v Německu. Učinilo tak naprosto potichu a téměř nikdo si toho nevšiml. Když se pak včera španělské zastoupení automobilky jako první hlasitě zmínilo o tom, že tento vůz nabízí, vypadalo to na velkou jižanskou novinku. Ale upřímně - dá se očekávat, že Audi nabídne nějaký takto specifický model se zvýšeným výkonem zrovna jen ve Španělsku? Nikoli, tak jsme se podívali do nabídky německého zastoupení a zjistili, že už tam svítí dobré tři měsíce.
V nabídce toho českého jej nenajdete, ale je to buď otázka času nebo poptávky. A i kdyby ne, v Německu si můžete pořídit tento vůz za cenu od 62 750 Eur a možná zajímavěji - s příplatkem 1 550 Eur oproti SQ5 TDI. Co za ně dostanete? No přece „soutěžní” verzi SQ5, která se vyznačuje tím, že oproti standardu má... 13 koní k dobru. Celkem 326 koní z třílitrového, dvakrát přeplňovaného dieselu pak znamená zrychlení na stovku za 5,1 sekundy (-0,1 s oproti SQ5 TDI) a maximální rychlost omezenou na 250 km/h (+/- 0 km/h).
Vůz si můžete prohlédnout na přiložených snímcích, na nichž nevypadá zrovna tuctově, pokud ale správně chápeme nabídku Audi, tohle za svých 1 550 Eur navíc nedostanete - jde o specifickou konfiguraci, v níž můžete SQ5 TDI mít, ať už jde o verzi Competition nebo ne. Na místě je pochopitelně otázka, jak moc podobné slovo sluší už docela velkému a těžkému SUV, ale kdo chce kam...
Audi SQ5 TDI Competiton není až taková zvláštnost, jak se na první pohled může zdát
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch