Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi SQ5 TDI Competition: SUV SQ5 asi nebylo dost Sportovní, teď je i Soutěžní
20.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Co na tom, že SUV čtyř kruhů není sportovní a nic na tom nemění ani verze S. Audi jde ještě dál a nabídlo SQ5 TDI v provedení Competition.
Phineas Taylor Barnum kdysi řekl: „Bez propagace se stane něco hrozného - nic!” Přesně tak by šlo popsat přístup Audi k modelu SQ5 TDI ve verzi Competition, který letos začalo nabízet v Německu. Učinilo tak naprosto potichu a téměř nikdo si toho nevšiml. Když se pak včera španělské zastoupení automobilky jako první hlasitě zmínilo o tom, že tento vůz nabízí, vypadalo to na velkou jižanskou novinku. Ale upřímně - dá se očekávat, že Audi nabídne nějaký takto specifický model se zvýšeným výkonem zrovna jen ve Španělsku? Nikoli, tak jsme se podívali do nabídky německého zastoupení a zjistili, že už tam svítí dobré tři měsíce.
V nabídce toho českého jej nenajdete, ale je to buď otázka času nebo poptávky. A i kdyby ne, v Německu si můžete pořídit tento vůz za cenu od 62 750 Eur a možná zajímavěji - s příplatkem 1 550 Eur oproti SQ5 TDI. Co za ně dostanete? No přece „soutěžní” verzi SQ5, která se vyznačuje tím, že oproti standardu má... 13 koní k dobru. Celkem 326 koní z třílitrového, dvakrát přeplňovaného dieselu pak znamená zrychlení na stovku za 5,1 sekundy (-0,1 s oproti SQ5 TDI) a maximální rychlost omezenou na 250 km/h (+/- 0 km/h).
Vůz si můžete prohlédnout na přiložených snímcích, na nichž nevypadá zrovna tuctově, pokud ale správně chápeme nabídku Audi, tohle za svých 1 550 Eur navíc nedostanete - jde o specifickou konfiguraci, v níž můžete SQ5 TDI mít, ať už jde o verzi Competition nebo ne. Na místě je pochopitelně otázka, jak moc podobné slovo sluší už docela velkému a těžkému SUV, ale kdo chce kam...




Audi SQ5 TDI Competiton není až taková zvláštnost, jak se na první pohled může zdát
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva