Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi SQ1 potvrzeno, s dieselem. A šanci na výrobu má i extrémní RS Q1
25.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci chtějí ohromit hned dvěma malými ostrými crossovery. První z nich má nabízet 231 dieselových koní, druhý pro změnu 310 benzinových.
O malém crossoveru značky Audi se začalo hovořit již v roce 2008, přičemž dle původních zprávměl dorazit na trh již před třemi lety. Že z takového plánu sešlo, bylo nabíledni v říjnu 2013, kdy německá automobilka upřesnila, že se model Q1 ukáže v příštím roce. To bylo nedávno oficiálně potvrzeno, i když člen správní rady Ulrich Hackenberg naznačil, že kromě tříválců u toho bude i jiný název. Tuto informaci ovšem posléze nepřímo vyvrátil šéf značky Rupert Stadler, který o novince hovořil jako o Audi Q1.
Dá se tedy předpokládat, že malý crossover dorazí do showroomů skutečně pod tímto názvem, přičemž základní modely vážně dostanou velmi malé motory. Vrcholné verze ale již tak úzkoprsé nebudou, neboť v případě Audi SQ1 máme počítat s dvoulitrovým turbodieselem, který by měl produkovat 231 koní a 500 Nm. Tedy nemalý výkon, který by v kombinaci s relativně nízkou hmotností měl stát za velmi dobrou jízdní dynamikou.
Ještě extrémnější však bude model RS Q1, o jehož pohon by se pro změnu měl postarat benzinový dvoulitrový čtyřválec. Také zde můžeme počítat s přeplňováním, jež výkon pozvedne na 310 koní, pročež by nereálná nemusela být akcelerace z klidu na stovku okolo 5 sekund. Na rozdíl od verze SQ1 však tato varianta prozatím nebyla oficiálně schválena, i když šance na její výrobu jsou prý velmi vysoké.
Uvidíme tedy nejspíše až někdy v roce 2017, zda se veškeré zvěsti potvrdí. Pokud se tak ovšem stane, pak kromě vyššího výkonu můžeme počítat rovněž s agresivněji stylizovanou karoserií. A u takového Audi RS Q1 rovněž s nemalou cenou, pročež je nakonec dost dobře možné, že tato varianta bude k mání jen jako limitovaná série.



Audi Q1 se již ukázalo na oficiálních i neoficiálních ilustracích. Do výroby dorazí v příštím roce, přičemž základní verze bude následovat model SQ1 a možná i RS Q1
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva