Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi skutečně kupuje výrobce motocyklů Ducati, za 21,5 miliardy
19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá automobilka Audi se už brzy zařadí vedle značek Honda, Suzuki nebo BMW coby výrobce sportovních motorek.
AMG poslední dobou často a rádo nechávalo vidět své vozy ve společnosti strojů značky Ducati. Ať už tyto mediální pseudo-námluvy znamenaly cokoli, další už se konat nebudou. Italskou motocyklovou manufakturu vyfouklo sportovní divizi Mercedesu přímo pod nosem Audi.
Tehdejší předseda představenstva koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch už před několika lety vyslovil přání mít ve svém portfoliu italského výrobce motorek a padlo přitom i jméno Ducati. Pochybnosti finančních analytiků tuto transakci tehdy nedoporučili. Co se ve Wolfsbugru změnilo, to přesně nevíme, každopádně jednomu z vůdců automobilového impéria to snad ani nemohlo vyjít lépe - Ducati si nadělil ke včerejším narozeninám.
Finanční podrobnosti Audi v oficiální tiskové zprávě neuvádí, z Ingolstadtu ale unikla informace, že převzetí firmy bude stát 860 milionů euro, v přepočtu dvacet jedna a půl miliardy korun. Nemalá část těchto prostředků ale bude použita na umoření dluhu Ducati, který by se měl v současnosti pohybovat ve výši až 200 milionů euro (5 miliard Kč).
Již z těchto čísel můžeme vidět, že VW přebírá prostřednictvím své dcery podnik, který když už nevyráběl další ztrátu, tak rozhodně nebyl ve formě. Loni sice Ducati vyrobila 42 tisíc motorek a utržila za ně celkem 480 milionů eur, ale to jsou pouze tržby.
Proč se tedy VW a Audi odhodlaly uzavřít tento obchod? S jistou nadsázkou by se dalo říci, že koncern Volkswagen miluje italské výprodeje. Pro Ingolstadt takto pořídil Lamborghini, pro sebe studio Italdesign a Porsche už brzy získá okruh Nardo. Akvizice Ducati byla ovšem z těch, které by se daly označit za zabití dvou much jednou ranou - Audi odstavilo Mercedes a jeho AMG na vedlejší kolej a zároveň získalo špičkovou značku proti strojům BMW.


Jak moc je pro VW a Audi důležité vyrábět motorky? Asi docela hodně. Ducati je stálo v přepočtu téměř 22 miliard korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva