Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi S6 a S7 se prý dočkají dieselových verzí
17.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi je jednou z mála automobilek, které dosud nenabídly ostrá provedení svých modelů s naftovými motory. Nové S6 a S7 to mají změnit.
Zatím jsme se jen mohli smát nadšeným příznivcům naftových motorů, kterak si na své A4 nebo A6 s motorem 3,0 TDI lepili označení D4 a D6 nebo dokonce DS4 a DS6 při snaze přiblížit se sportovním modelů s písmeny S nebo RS v názvu. Podle magazínu Car and Driver ale přišla doba, kdy se podobný přístup stane oficiální politikou Audi.
Poprvé se tak má stát v případě „eSkových” verzí nové A6 a nedávno představené A7. Pokud jsou informace amerických kolegů správné, vozy patrně neponesou označení D6 a D7, ale zkrátka S6 a S7 bez dalšího rozlišení, pouze pod jejich kapotou bude pracovat naftový motor.
A jaký že to bude? Vzhledem k tomu, jaké agregáty používá koncern Volkswagen v naftových Porsche půjde téměř jistě o známý šestiválec 3,0 TDI, pravděpodobně naladěný na vyšší výkon než jaký má třeba v nové Panameře Diesel. Zahraniční média spekulují o síle až 350 koní, něco podobného ale považujeme za velmi nepravděpodobné. Nejsilnější současný naftový šestiválec 35d resp. 40d od BMW se s výkonem nedostává příliš přes 300 koní a to využívá dvou turbodmychadel, přičemž na dosahování tak vysokého výkonu je od začátku stavěný. Vzhledem k tomu a také k již zmíněnému faktu, že ani ladiči u Porsche neposunuli výkon této jednotky za hranici 250 koní, pokoření třísetkoňové mety neočekáváme ani zdaleka. Leda by Audi přišlo s motorem zcela novým.
Zopakujme, že jde stále jen o spekulativní informaci a je možné, že se Audi k podobnému kroku neodhodlá. Na druhou stranu nevidíme důvod, proč by tak nemělo udělat - modely s písmenem S ve znaku nejsou žádné supersporty a k jejich charakteru by označení TDI šlo lépe než třeba písmena dCi k modelům Renault Sportu nebo slovo Diesel k vozům Porsche...
Audi A7 Sportback se prý dočká nejen očekávané verze S7 s benzinovým, ale také s naftovým motorem
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch