Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi S6 a S7 se prý dočkají dieselových verzí
17.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi je jednou z mála automobilek, které dosud nenabídly ostrá provedení svých modelů s naftovými motory. Nové S6 a S7 to mají změnit.
Zatím jsme se jen mohli smát nadšeným příznivcům naftových motorů, kterak si na své A4 nebo A6 s motorem 3,0 TDI lepili označení D4 a D6 nebo dokonce DS4 a DS6 při snaze přiblížit se sportovním modelů s písmeny S nebo RS v názvu. Podle magazínu Car and Driver ale přišla doba, kdy se podobný přístup stane oficiální politikou Audi.
Poprvé se tak má stát v případě „eSkových” verzí nové A6 a nedávno představené A7. Pokud jsou informace amerických kolegů správné, vozy patrně neponesou označení D6 a D7, ale zkrátka S6 a S7 bez dalšího rozlišení, pouze pod jejich kapotou bude pracovat naftový motor.
A jaký že to bude? Vzhledem k tomu, jaké agregáty používá koncern Volkswagen v naftových Porsche půjde téměř jistě o známý šestiválec 3,0 TDI, pravděpodobně naladěný na vyšší výkon než jaký má třeba v nové Panameře Diesel. Zahraniční média spekulují o síle až 350 koní, něco podobného ale považujeme za velmi nepravděpodobné. Nejsilnější současný naftový šestiválec 35d resp. 40d od BMW se s výkonem nedostává příliš přes 300 koní a to využívá dvou turbodmychadel, přičemž na dosahování tak vysokého výkonu je od začátku stavěný. Vzhledem k tomu a také k již zmíněnému faktu, že ani ladiči u Porsche neposunuli výkon této jednotky za hranici 250 koní, pokoření třísetkoňové mety neočekáváme ani zdaleka. Leda by Audi přišlo s motorem zcela novým.
Zopakujme, že jde stále jen o spekulativní informaci a je možné, že se Audi k podobnému kroku neodhodlá. Na druhou stranu nevidíme důvod, proč by tak nemělo udělat - modely s písmenem S ve znaku nejsou žádné supersporty a k jejich charakteru by označení TDI šlo lépe než třeba písmena dCi k modelům Renault Sportu nebo slovo Diesel k vozům Porsche...
Audi A7 Sportback se prý dočká nejen očekávané verze S7 s benzinovým, ale také s naftovým motorem
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva