Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS5 TDI stanovilo rekord Sachsenringu mezi diesely, je rychlejší než GT-R nebo R8
14.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to prototyp a srovnávání jeho času se silničními auty není úplně korektní. Přesto ukazuje, že auta s dieselovými motory mohou být rychlá i na velmi technické trati.
Nedávno jsme vám nabídli přehled 9 zábavných dieselů do 350 tisíc Kč jako důkaz, že „nafta”, „zábava za volantem” a „přijatelná cena” nemusí být zcela neslučitelné termíny. Pochopitelně je v takovém případě nezbytné přijmout řadu kompromisů, dnes si ale připomeneme vůz, který chce být s turbodieselem pod kapotou rychlým a zábavným strojem bez ohledu na cokoli dalšího.
Jde o už dříve představený prototyp Audi RS5 TDI, který opírá svou výjimečnost hlavně o nový, zatím nevyráběný motor 3,0 V6 TDI s přeplňováním jednak dvojicí konvenčních turbodmychadel a jednak elektricky poháněným kompresorem. V původním článku jsme v souvislosti s ním psali o výkonu až 380 koní, v mezičase ale Audi jeho možnosti posunulo až k 435 koním a 800 Nm. To jsou na třílitrový motor úctyhodné parametry bez ohledu na spalované palivo, však BMW M3 doluje z obdobného benzinového agregátu menší výkon.
A není to jediná výjimečnost, kterou RS5 TDI disponuje. Automobilka také dramaticky snížila hmotnost vozu použitím karbonu či titanu o 241 kg a jistě provedla i maximum dalších změn, aby vůz byl co nejrychlejší. Výsledek se ovšem dostavil - Audi aktuálně oznámilo, že na německém Sachsenringu dosáhlo s vozem času 1 minuta a 35,35 sekundy, což je skutečně vynikající hodnota. Do kontextu si ji zasaďte sami, my můžeme říci, že vůz je tak rychlejší než kupříkladu Nissan GT-R, Chevrolet Corvette Singray, Audi R8 V10 plus předchozí generace nebo Ferrari 458 Spider.
Jistě, jde o prototyp v ceně možná desítek milionů Kč, možná ještě vyšší, který nebyl v aktuální podobě stvořen pro nic jiného než schopnost prezentovat „Vorsprung” Audi. Přesto jej nemá smysl bagatelizovat, naftové auto rychlé jako GT-R není jen tak něco v jakékoli podobě. Ulrich Weiss, šéf vývoje motorů TDI Audi, k tomu mj. řekl: „Vytěžili jsme maximální výkonový potenciál TDI a doplnili jej tahem elektrického kompresoru, který brzy uvidíme v produkčním modelu.” Tak jsme tedy zvědavi, co dokáže v něm...
Audi RS5 TDI je pozoruhodně rychlé auto, přímé srovnávání s produkčními vozy ale není k sériově vyráběným kolegům úplné fér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva