Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi RS3 jako sedan, hatchback a cabrio: alespoň první opravdu dorazí (ilustrace)
15.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další karosářská varianta dostane též 367 koní, za které byste měli zaplatit okolo 1,5 milionu korun. Dále se chystá i šestiválcové Audi RS4 a RS5.
K odhalení nového Audi RS3 Sportback došlo před pár dny, Maďar X-Tomi ovšem nelenili a pustil do světa počítačové retuše hned tří dalších karosářských variant. Na nich se představují sedan, kabriolet a třídveřový hatchback, dvě z nich však prozatím zůstávají jen ničím nepodloženou fikcí. První zmíněná ovšem jisté šance má, a to dokonce nemalé. Podle informací našich kolegů z Auto Evolution by totiž sedan měl dorazit v roce 2016.
Jistým předobrazem novinky by se měl stát koncept A3 Clubsport quattro, který jsme si mohli představit letos v květnu. I ten měl pod kapotou 2,5litrový pětiválec a systém pohonu všech kol, což jsou přesně ty ingredience, kterými se vyznačuje Sportback. Zapomenout ovšem můžeme na výkon 525 koní konceptu, místo toho dostane produkční sedan 367 koní jako již odhalená pětidveřová varianta. Sprint z klidu na stovku má zvládnout za stejných 4,3 sekundy, přičemž rozlet sedanu z Ingolstadtu zarazí omezovač na metě 250 km/h. To rozhodně nejsou špatné hodnoty, neboť druhou karosářskou verzi Audi RS3 přibližuje k většímu modelu RS7. Ten se aktuálně prodává za 2 992 900 Kč, zatímco menší sourozenec by na německém trhu měl startovat na polovině této částky.
RS3 Sedan ovšem není jedinou novinkou, kterou divize Quattro GmbH chystá. Již letos bychom se prý měli dočkat Audi TT RS, které bude debutovat na podzim ve Frankfurtu. I v jeho případě nejspíše přijde ke slovu pětiválcový motor, tím ovšem využití 2,5litrové pohonné jednotky končí. Ke slovu se pro změnu dostává třílitrový šestiválec, který by měl zamířit pod kapoty modelů RS4 a RS5.
V obou případech tedy přijdeme o 4,2litrový atmosférický osmiválec, což s ohledem na sklony koncernu VW Group k downsizingu a přeplňování není žádná novinka. Jelikož navíc první RS4 bylo poháněno 2,7litrovým šestiválcem biturbo, de facto tak jde o návrat ke kořenům. Nové provedení přitom máme očekávat v roce 2016, kdy daná pohonná jednotka nabídne 450 až 470 koní. Osmiválec tak evidentně zůstane vyhrazený pouze modelům RS6 a RS7, v jejichž případech máme čekat příchod verzí Plus. Ty dost možná shodí nějaké to kilo, dieta však zatím potvrzena není. Výkon by pak podle spekulací měl narůst „pouze“ na 580 koní, což oproti standardu není výrazný posun. Na druhou stranu, již nyní oba vozy stovku absolvují pod 4 sekundy, což je více než působivá hodnota.
S příchodem verzí RS Plus logicky dojde k jejímu ponížení o nějakou tu desetinu, čímž se nám kombi a liftback začínají dostávat do kategorie supersportů. Bude tak zajímavé sledovat, zda náhodou s větší praktičností nedojde k odklonu zákazníků od Audi R8. Jelikož i v tomto případě ale čekáme na dynamičtější novou generaci, k internímu souboji asi nakonec nedojde.
Audi RS3 se nově objevilo na celé řadě neoficiálních ilustrací, do série však má nakonec zamířit pouze sedan
Zdroj: Auto Evolution, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva