Audi RS3 jako sedan, hatchback a cabrio: alespoň první opravdu dorazí (ilustrace)

Další karosářská varianta dostane též 367 koní, za které byste měli zaplatit okolo 1,5 milionu korun. Dále se chystá i šestiválcové Audi RS4 a RS5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi RS3 jako sedan, hatchback a cabrio: alespoň první opravdu dorazí (ilustrace)

15.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi RS3 jako sedan, hatchback a cabrio: alespoň první opravdu dorazí (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další karosářská varianta dostane též 367 koní, za které byste měli zaplatit okolo 1,5 milionu korun. Dále se chystá i šestiválcové Audi RS4 a RS5.

K odhalení nového Audi RS3 Sportback došlo před pár dny, Maďar X-Tomi ovšem nelenili a pustil do světa počítačové retuše hned tří dalších karosářských variant. Na nich se představují sedan, kabriolet a třídveřový hatchback, dvě z nich však prozatím zůstávají jen ničím nepodloženou fikcí. První zmíněná ovšem jisté šance má, a to dokonce nemalé. Podle informací našich kolegů z Auto Evolution by totiž sedan měl dorazit v roce 2016.

Jistým předobrazem novinky by se měl stát koncept A3 Clubsport quattro, který jsme si mohli představit letos v květnu. I ten měl pod kapotou 2,5litrový pětiválec a systém pohonu všech kol, což jsou přesně ty ingredience, kterými se vyznačuje Sportback. Zapomenout ovšem můžeme na výkon 525 koní konceptu, místo toho dostane produkční sedan 367 koní jako již odhalená pětidveřová varianta. Sprint z klidu na stovku má zvládnout za stejných 4,3 sekundy, přičemž rozlet sedanu z Ingolstadtu zarazí omezovač na metě 250 km/h. To rozhodně nejsou špatné hodnoty, neboť druhou karosářskou verzi Audi RS3 přibližuje k většímu modelu RS7. Ten se aktuálně prodává za 2 992 900 Kč, zatímco menší sourozenec by na německém trhu měl startovat na polovině této částky.

RS3 Sedan ovšem není jedinou novinkou, kterou divize Quattro GmbH chystá. Již letos bychom se prý měli dočkat Audi TT RS, které bude debutovat na podzim ve Frankfurtu. I v jeho případě nejspíše přijde ke slovu pětiválcový motor, tím ovšem využití 2,5litrové pohonné jednotky končí. Ke slovu se pro změnu dostává třílitrový šestiválec, který by měl zamířit pod kapoty modelů RS4 a RS5.

V obou případech tedy přijdeme o 4,2litrový atmosférický osmiválec, což s ohledem na sklony koncernu VW Group k downsizingu a přeplňování není žádná novinka. Jelikož navíc první RS4 bylo poháněno 2,7litrovým šestiválcem biturbo, de facto tak jde o návrat ke kořenům. Nové provedení přitom máme očekávat v roce 2016, kdy daná pohonná jednotka nabídne 450 až 470 koní. Osmiválec tak evidentně zůstane vyhrazený pouze modelům RS6 a RS7, v jejichž případech máme čekat příchod verzí Plus. Ty dost možná shodí nějaké to kilo, dieta však zatím potvrzena není. Výkon by pak podle spekulací měl narůst „pouze“ na 580 koní, což oproti standardu není výrazný posun. Na druhou stranu, již nyní oba vozy stovku absolvují pod 4 sekundy, což je více než působivá hodnota.

S příchodem verzí RS Plus logicky dojde k jejímu ponížení o nějakou tu desetinu, čímž se nám kombi a liftback začínají dostávat do kategorie supersportů. Bude tak zajímavé sledovat, zda náhodou s větší praktičností nedojde k odklonu zákazníků od Audi R8. Jelikož i v tomto případě ale čekáme na dynamičtější novou generaci, k internímu souboji asi nakonec nedojde.


Audi RS3 jako sedan, hatchback a cabrio: alespoň první opravdu dorazí (ilustrace) - 1 - Audi RS3 cabrio renderAudi RS3 jako sedan, hatchback a cabrio: alespoň první opravdu dorazí (ilustrace) - 2 - Audi RS3 hatchback renderAudi RS3 jako sedan, hatchback a cabrio: alespoň první opravdu dorazí (ilustrace) - 3 - Audi RS3 sedan render
Audi RS3 se nově objevilo na celé řadě neoficiálních ilustrací, do série však má nakonec zamířit pouze sedan

Zdroj: Auto Evolution, Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.