Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R8 e-tron nachytáno v provozu, možná se přece dostane do výroby (videa)
25.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrický supersport možná bude k mání od příštího roku. Se 456 koňmi má zvládat „bezemisní“ dojezd 500 kilometrů a stovku za 3,9 sekundy.
Příběh Audi R8 e-tron do značné míry připomíná klasickou telenovelu. Tedy s tím rozdílem, že zde nemáme Ramóna a Esmeraldu, jež to musí nejprve zkusit s půlkou Venezuely, než zjistí, že bez sebe nemohou být. V případě německého elektrického supersportu tu pro změnu máme zmínky o tom, že bude, a to pomalu do roka a do dne. Poté přichází zpoždění, jež je následně nahrazeno zrušením projektu.
Jen o pár měsíců později Audi opět mění názor, načež dává elektromobilu znovu zelenou. A co víc, R8 e-tron přepracovává tak, aby odpovídalo druhé generaci supersportu. Zároveň značka mluví o sériové výrobě, ovšem krátce na to zmiňuje také autonomní řízení. Logické jsou tedy další průtahy, kvůli nimž by vůz měl do prodeje dorazit až v příštím roce.
Zda se tak skutečně stane či nikoliv, možná ví jen management Audi. S ohledem na výše popsané průtahy a nesnáze je zkrátka R8 e-tron velkou nejistotou. Jisté ovšem je, že Audi se projektu i nadále věnuje. Vůz byl před několika málo týdny nachytán poblíž německého Ingolstadtu. Měsíc předtím bylo spatřeno poblíž rakouského Wörthersee.
Je zřejmé, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku poctivě najíždí další a další testovací kilometry. Jak jsme však naznačili výše, zatím není jisté, kdy tomuto období bude konec a nastane prodejní fáze. Aktuálně tak již jen dodáme, že R8 e-tron spoléhá na baterie o kapacitě 92 kWh, jež Audi vyvíjí společně s firmami LG Chem a Samsung SDI.
Bez nabití by novinka měla ujet zhruba 500 kilometrů, stovku pak díky výkonu 456 koní zvládne za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na 250 km/h či dokonce na 209 km/h, pokud sáhnete po pneumatikách s nižším valivým odporem. To vše bude stát cca 250 000 Eur (cca 6 757 500 Kč).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva