Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R8 e-tron dostane místo vnitřního zpětného zrcátka digitální displej
10.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Elektromobil R8 e-tron se koncem letošního roku stane prvním sériovým automobilem s digitálním displejem místo vnitřního zpětného zrcátka.
Potřebuje svět místo jednoduchého zrcátka displej spojený s kamerou, napájením a řídicími obvody? Jak se to vezme. V závodním Audi R18 z letošní čtyřiadvacetihodinovky Le Mans - placaté věci s komplikovaným výhledem vzad - bychom podobnou věc mohli považovat za nezbytnost. Digitální obrazovka se však objeví také v sériovém Audi R8 e-tron.
Oficiálně se digitální vnitřní zpětné zrcátko dostalo do připravovaného elektromobilu proto, že novému ingolstadtskému vozu chybí zadní okno. Místo průhledného polykarbonátu nebo tvrzeného skla je zde kus karbonu. Otázkou ale je, jestli se tu objevil kvůli skutečně překážejícím komponentům pohonu a elektronice anebo prostě proto, že elektromotory, baterky a kabely zkrátka nevypadají tak dobře jako stávající pohonné jednotky.
Odpověď dnes neznáme, a buďto nám ji řekne Audi anebo se někdo podívá ze zvědavosti, každopádně řidič se při kontrole dění za autem bude muset spolehnout na kameru umístěnou v horní části zmiňovaného kompozitového dílu a 7,7“ barevného displeje typu AMOLED od Samsungu. Je poněkud zvláštní, že řidič bude mít možnost „zrcátko“ deaktivovat naopak výhodou je, že elektronika zastoupí elektro-chromatickou vrstvu a v případě oslnění automaticky upraví jas obrazovky.
Audi ujišťuje, že tato technologie nabídne díky použití displeje s aktivní matricí vysoké rozlišení, ostřejší vykreslení obrazu bez potřeby používat doplňkové světlo za snížené viditelnosti a nízkou spotřebu energie. Cena bude bezesporu vyšší i ve srovnání s elektro-chromatickým zpětným zrcátkem, Audi však náklady spojené s vývojem i konkrétní částku nechává pro sebe.
Digitální displej bude prozatím sloužit pouze jako elektronická náhrada zrcadla, časem by však obrazovka mohla být využívána k zobrazování navigačních povelů a dopravních informací. A to už zní zajímavěji.







U vozu bez zadního okna má kamera s monitorem smysl, bude ale zajímavé sledovat, jestli Audi odolá a nepoužije ji také v běžném voze jen proto, že může
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 6 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins