Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R8 2015: druhá generace na nových fotkách a zvučném videu z Nürburgringu
9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka si ponechá uječený atmosférický desetiválec. Jeho výkon naroste, hmotnost supersportu však poklesne o přibližně 60 kilo.
Novou generaci supersportu se čtyřmi kruhy ve znaku jsme původně očekávali již na autosalonu v Ženevě. Jelikož ale výstaviště Palexpo nakonec opanovalo sesterské Lamborghini Huracán, musela se premiéra Audi R8 odsunout. To ostatně německé značce jen nahrálo do karet, vývoj se totiž trochu zpozdil. Nové video ze Severní smyčky Nürburgringu přitom dokazuje, že automobilka stále ještě není u konce. Zřejmě však již půjde pouze o detaily, jak pro změnu dokládají nové špionážní fotky - na nich je totiž jasné patrný jen evoluční designový počin.
R8 si přitom do značné míry bere inspiraci v nové generaci Audi TT, zvláště v oblasti zadního difuzoru. Ten lemují čtyřúhelníkové koncovky výfuku, což je patrné nejen z fotek, ale rovněž z videa. V obou případech se jedná o verzi osazenou 5,2litrovým vidlicovým dvanáctiválcem, otázkou je tak tvar koncovek u osmiválcové verze. V tomto směru však raději nehodláme ani spekulovat.
Místo toho se můžeme blíže podívat na techniku, která použije stejné karbon-hliníkové šasí jako italský sourozenec. Odtud samozřejmě pramení hlavní část diety, jež by měla přinést přibližně 60kilové snížení hmotnosti. Stejně jako Lamborghini pak bude i Audi k dispozici pouze s dvouspojkovou automatickou převodovkou, což zřejmě puristům přivodí menší zklamání. Na druhou stranu tu však stále máme atmosférický motor, což je v dnešní době hotový zázrak. Jeho výkon by přitom měl klesnout pod 610 koní, jimiž všechna čtyři kola zásobuje Huracán. Mimo to Audi slibuje i zachování 4,2litrového osmiválce, stále častěji se ovšem začíná hovořit také o příchodu přeplňovaného motoru. Jeho objem, počet válců i datum premiéry jsou však ve hvězdách.
Samotná druhá generace by se pak s největší pravděpodobností měla představit na podzim na autosalonu v Paříži, přičemž do prodeje zamíří na počátku roku 2015. Cena základního modelu by se přitom měla pohybovat okolo 3,3 milionu korun, což na supersport první ligy není zrovna přehnané.


Nové Audi R8 se již začíná rýsovat, minimálně ve verzi V10 dostane čtyřúhelníkové koncovky výfuku
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins