Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi R4 nebude, nová A2 zatím též ne
6.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dlouho očekávaný kompaktní sporťák R4 a nová generace malé A2 - oba tyto modely dostaly podle zdrojů Auto Motor und Sport od Audi červenou. Proč?
Smutek mohou podle německého magazínu vyhlásit příznivci všichni Audi, kteří čekali buď na příchod nového modelu R4, nebo reinkarnaci poněkud kontroverzní A2.
R4 měla být kompaktním a relativně dostupným sporťákem o velikosti a vzhledu nikoli nepodobnému elektrickému konceptu eTron. O šancích takového vozu na úspěch na trhu pochyboval málokdo, Audi ale došlo k závěru, že by se příliš „přiživoval” z tržního podílu modelu TT a dnes již koncernového Porsche Cayman. Také chystaný Volkswagen Bluesport by tím získal příliš schopného konkurenta, a tak byly plány na výrobu R4 prý definitivně shozeny pod stůl.
Jakkoli nejde o oficiální informaci, Auto Motor und Sport se při podobných zvěstech obvykle nemýlí, navíc dané zdůvodnění dává smysl. Podobně pak lze hodnotit zprávu o odložení příchodu nástupce modelu A2 nejméně do roku 2016. Důvodem zde má být mimo jiné současný neúspěch modelu A1, který se při své ceně prodává ve velmi malých objemech. A ostatně i neúspěch první generace A2 zůstává nad celý projektem viset jako varovný ukazováček. Volkswagen tak chce omezit riziko postavením vozu na koncernové a nikoli specifické platformě, jak bylo původně v úmyslu, k čemuž mají dát prostor až přípravy základů pro nové generace koncernových mini. Právě to vysvětluje odložení jeho příchodu až na rok 2016.
Uvidíme, jaká bude skutečnost. Dosavadní špionážní fotografie ukazovaly, že vývoj nové A2 je již ve značně pokročilém stádiu. Přerušení dalšího vývoje je v takovém případě zvláštní, nikoli však nemožné, některé projekty byly dočasně či natrvalo pozastaveny i v mnohem pozdějších fázích.
Loňský koncept Audi eTron měl být mimo jiné předobrazem produkční R4
První a zatím jediná generace Audi A2 vyráběná mezi léty 1999 a 2005
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva