Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q8 je ve hře, Q2 je pro automobilku nejvyšší prioritou
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu se chystají další SUV-orgie. Po Q3, Q5, Q7 a chystaných Q4 a Q6 přijde také Q2 a šéf firmy tlačí rovněž na vznik luxusního modelu Q8.
Ani o jednom z těchto modelů neslyšíme poprvé. Jméno Q8 si Audi zaregistrovalo už loni, a tak není divu, že se krátce poté začalo spekulovat o jeho podobě. V případě Q2 pak už ani nelze mluvit o spekulacích koncept Crosslane Coupé byl jeho jasným předobrazem. Nyní víme více o tom, co čtyři kruhy s těmito vozy zamýšlejí.
Technický ředitel Audi Wolfgang Durheimer na autosalonu v Šanghaji před britskými kolegy zmínil, že vznik luxusní Q8 sice zatím není jistotou, zrovna on by si ale jakožto velký příznivce SUV takový model v nabídce představit dokázal. „SUV jsou naší prioritou a model větší než současná Q7 je jedním z těch, který můžeme postavit. Zapadl by do naší nabídky a Bentley už ukázalo, čeho lze s vozem této velikosti dosáhnout,” řekl konkrétně Durheimer.
Před rozšiřováním nabídky SUV očividně nemá žádná zábrany, Q8 si dokáže představit jak vedle obdobného modelu Bentley, tak i vedle stejně pojatého modelu Lamborghini. „Tlačil jsem v Bentley na vznik SUV a tlačím Audi, aby také nabídlo něco v tomto segmentu. Dokážu si představit Audi a Bentley nabízet SUV ve stejném segmentu a Lamborghini též. Ve své pozici (Audi je formálně majitelem Lamborghini a Durheimer tedy má co mluvit i do jeho rozhodování - pozn. red.) se snažím povzbuzovat Lamborghini, aby v tomto projektu také pokročilo,” dodal Wolfgang D. s tím, že koncern Volkswagen podporuje podobnou vnitřní konkurenci a tyto modely by si na trhu beztak příliš nelezly do zelí.
Zatímco Q8 je možnou budoucností, Q2 je budoucí jistotou. Durheimer jej označil za „nejvyšší prioritu” přičemž limitem ke vzniku nejen jej, ale i dalších SUV jsou jsou pouze „lidské a technické zdroje vývojového oddělení Audi”. Tady bude ještě veselo...



























Audi sní o supernabídce SUV postihující všechny segmenty trhu. Zatímco vrcholné Q8 je zatím jen ve hře, nejmenší Q2 (zde ve formě konceptu Crosslane) se brzy stane produkční realitou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva