Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q8 je ve hře, Q2 je pro automobilku nejvyšší prioritou
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu se chystají další SUV-orgie. Po Q3, Q5, Q7 a chystaných Q4 a Q6 přijde také Q2 a šéf firmy tlačí rovněž na vznik luxusního modelu Q8.
Ani o jednom z těchto modelů neslyšíme poprvé. Jméno Q8 si Audi zaregistrovalo už loni, a tak není divu, že se krátce poté začalo spekulovat o jeho podobě. V případě Q2 pak už ani nelze mluvit o spekulacích koncept Crosslane Coupé byl jeho jasným předobrazem. Nyní víme více o tom, co čtyři kruhy s těmito vozy zamýšlejí.
Technický ředitel Audi Wolfgang Durheimer na autosalonu v Šanghaji před britskými kolegy zmínil, že vznik luxusní Q8 sice zatím není jistotou, zrovna on by si ale jakožto velký příznivce SUV takový model v nabídce představit dokázal. „SUV jsou naší prioritou a model větší než současná Q7 je jedním z těch, který můžeme postavit. Zapadl by do naší nabídky a Bentley už ukázalo, čeho lze s vozem této velikosti dosáhnout,” řekl konkrétně Durheimer.
Před rozšiřováním nabídky SUV očividně nemá žádná zábrany, Q8 si dokáže představit jak vedle obdobného modelu Bentley, tak i vedle stejně pojatého modelu Lamborghini. „Tlačil jsem v Bentley na vznik SUV a tlačím Audi, aby také nabídlo něco v tomto segmentu. Dokážu si představit Audi a Bentley nabízet SUV ve stejném segmentu a Lamborghini též. Ve své pozici (Audi je formálně majitelem Lamborghini a Durheimer tedy má co mluvit i do jeho rozhodování - pozn. red.) se snažím povzbuzovat Lamborghini, aby v tomto projektu také pokročilo,” dodal Wolfgang D. s tím, že koncern Volkswagen podporuje podobnou vnitřní konkurenci a tyto modely by si na trhu beztak příliš nelezly do zelí.
Zatímco Q8 je možnou budoucností, Q2 je budoucí jistotou. Durheimer jej označil za „nejvyšší prioritu” přičemž limitem ke vzniku nejen jej, ale i dalších SUV jsou jsou pouze „lidské a technické zdroje vývojového oddělení Audi”. Tady bude ještě veselo...



























Audi sní o supernabídce SUV postihující všechny segmenty trhu. Zatímco vrcholné Q8 je zatím jen ve hře, nejmenší Q2 (zde ve formě konceptu Crosslane) se brzy stane produkční realitou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva