Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q7 3,0 TDI ultra: nová úsporná verze chce s 218 koňmi jezdit za 5,5 litru
4.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další verze nové Q7 má zejména poladěné pohonné ústrojí. I s nižším výkonem však zvládne stovku za 7,1 sekundy a maximálku 216 km/h.
Druhou generaci Audi Q7 bylo dosud možné objednávat pouze ve dvou variantách. Ta levnější počítala s třílitrovým turbodieselem, který produkoval 272 koní, stávající vrchol pak byl osazen šestiválcem benzinovým naladěným na 333 koní. Německá automobilka ovšem nově nabídku rozšířila o provedení 3,0 TDI ultra, které se pyšní zejména nízkou spotřebou. Mimo to poklesla také pořizovací cena této varianty.
Než se k samotné částce dostaneme, posvítíme si podrobněji na rozdíly mezi verzí ultra a běžným Audi Q7. Jak přitom naznačuje jediná dostupná fotografie, zvenčí těch změn mnoho nebude. Odlišná jsou pouze kola, v jejichž případě se počítá s desetipaprskovými litými ráfky, zatímco ostatní dvě nabízené verze mají ve vínku disky kované a pětipaprskové. Osmnácipalcový rozměr je ale zachován ve všech případech.
Více modifikací se odehrálo v motorovém prostoru, kde sice i nadále najdeme třílitrový turbodiesel, ovšem naladěný na 218 koní. Kromě toho dostala pohonná jednotka také jinou řídicí jednotku, vodní pumpu, olejový chladič a upraven byl i spalovací proces. Výsledkem všech těchto změn by měl být pokles průměrné spotřeby z 5,7 l/100 km na 5,5 litru. Emise CO2 pak klesy ze 149 gramů na kilometr na 144 g/km.
V porovnání s předchozí generací Q7 je nová verze ultra úspornější o 28 procent, i přesto by ovšem měla zvládat zrychlení z klidu na stovku za 7,1 sekundy a nejvyšší rychlost 216 km/h. Na českém trhu vás přitom bude stát 1 579 900 Kč, tedy o 120 tisíc korun méně než výkonnější dieselové provedení. Počkat si ovšem na novinku budete muset až do dubna příštího roku, jak naznačuje oficiální ceník (PDF 322 kB).


Audi Q7 3,0 TDI ultra dostane do vínku pouze odlišná litá kola...
...jinak se zvenčí od standardních verzí lišit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 58 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB