Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q5 2016: takhle by mohla vypadat nová generace, vypadne z oka Q7 (ilustrace)
19.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV má dorazit příští rok na platformě Audi A4. Ze stejného zdroje převezme i pohonné jednotky, možný je i příchod samosvorného diferenciálu.
O nové generaci Audi Q5 se mluví prakticky již od odhalení té stávající v roce 2008. V poslední době však četnost zmínek narostla, čemuž se jen málokdo může divit, neboť tento kompaktní luxusní crossover se stal nejprodávanějším modelem značky. Na bedra nástupce jsou proto kladena nemalá očekávání, což znamená, že na nějakou revoluci v oblasti designu můžeme rovnou zapomenout. Nové Audi Q5 se vydá stejným směrem jako větší model Q7, očekávat tak můžeme mnohem ostřejší čelní masku. Ve zbytku však již automobilka bude hrát na tradiční notu.
Jakkoliv můžete v tomto směru mluvit o nenápaditosti či dokonce nudě, prodejní oddělení vás dozajista zakrátko přesvědčí čísly, které jen potvrdí, že evoluční design byl skvělým krokem. V interiéru je pak možné očekávat poněkud dramatičtější stylizaci, nicméně ani zde se nečeká nějaký výrazný odklon vůči stávajícím stylistickým znakům Audi. Jistotou je tak minimálně u vyšších úrovní výbavy virtuální kokpit, který obklopí záplava metalických doplňků.
Pod kapotou nabídne druhá generace Q5 pohonné jednotky, jaké již dostal do vínku větší bratříček či nová generace A4. Důvodem je i ten fakt, že celá trojice stojí na stejné modulární platformě, byť její rozměry se budou model od modelu lišit. U motorů ale již bude panovat shoda, přičemž základem se stanou čtyřválce spojené s šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým automatem zásobující výkonem přední kola.
Počítat můžete samozřejmě také s příchodem systému quattro, který by mohl u vybraných verzí doplnit samosvorný diferenciál. Díky tomu by došlo k umocnění ovladatelnosti i zábavy za volantem. Zda ovšem tato finesa zamíří nejen pod kapotu vrcholného provedení RS Q5 či rovněž do standardních modelů, to je zatím ve hvězdách. Stejně tak není aktuálně jistý ani příchod plug-in hybridního provedení.
Design nového Audi Q5 se vydá evoluční cestou, ovlivněn bude větším modelem Q7
Ilustrace: RM.Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024 - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva