Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka
27.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
I tak tradiční výrobce automobilů s pohonem obou náprav jako je Audi bude nucen přizpůsobovat svou obvyklou techniku. V tomto případě navíc ve voze, který byl od počátku baštou systému Quattro.
Dnešní dobu si budeme pamatovat nejen jako éru, která těžce dopadla na auta v podobě drastického snižování spotřeby schovávaného za emise a placení pokut těmi, kdo se nepřizpůsobí okamžitě, ale také jako období ústupu automobilek od svých tradičních hodnot. Těm totiž někdy nic jiného ani nezbývá, pokud nechtějí pod tlakem legislativy Evropské komise zvyšovat ceny svých výrobků nebo alespoň zvyšovat o moc.
Jedním z příkladů je třeba také Audi a její SUV Q5. Když byl tento model před pár lety uveden na trh, nesla každá jeho verze bez ohledu na motorizaci štítek quattro a Ingolstadt tento fakt hrdě zdůrazňoval. Model Q5 byl postaven na platformě MLB, kterou má společnou s typovými řadami A4 a A5 a je tudíž vybaven podélně uloženým motorem a ve svém případě také plnohodnotným mezinápravovým diferenciálem a permanentním pohonem všech kol.
Teď se vše bez pompy mění a Audi nově uvádí na trh Q5 odlehčenou o dva diferenciály a kardan a tedy výlučně s pohonem předních kol. Prozatím se tato změna dotkla pouze jediného motoru 2,0 TDI s výkonem 143 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Takto vybavený vůz je schopen akcelerovat na 100 km/h za rovných 11 sekund a jezdí maximální rychlostí 192 km/h. Audi uvádí průměrnou spotřebu 5,7 litru, což je o 0,8 litru méně, než ekvivalent s pohonem všech kol. Emise CO2 novinky se přesto nedostaly pod EU stanovenou hranici 130 g/km, ale protože průměrné emise celého portfolia budou patrně vyšší než 149 g/km, v konečném důsledku bude celkové číslo snižovat.
Má to i nějaké další výhody? Kromě redukce hmotnosti se snížila cena. Audi Q5 2,0 TDI quattro se šestistupňovým manuálem stojí 983 900 Kč, ta samá motorizace ale v provedení označeném jako FWD o 67 700 Kč méně (916 200,-).
Crossover nebo též kompaktní SUV značky Audi bez pohonu všech kol? Dosud nemyslitelné...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.