Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi prý elektrickou R8 e-tron vlastně nikdy ani prodávat nechtělo
27.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malosériová produkce elektromobilu R8 e-tron se nakonec rozjede, asi desítku vozů si však automobilka zřejmě vyrobí jen pro sebe.
Včera jsme se prostřednictvím internetových stránek amerického magazínu Car and Driver dověděli, že Audi na příkaz nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera s okamžitou platností zastavilo všechny práce na elektromobilu R8 e-tron. Důvodem měly být kromě jiného vyšší ceny akumulátorů, než původně slibovali dodavatelé, ale také příliš nízká poptávka ze strany zákazníků.
Americký Autoblog se pustil do dalšího pátrání a zjistil, že bychom možná měli opět aktualizovat výkladový slovník automobilového PR. Proč?
Když Audi v červnu pokořilo se svým R8 e-tron hranici 8 minut a 10 sekund, tiskovou zprávu prezentující tuto jízdu doprovázely titulky jako „mimořádný výkon mezi produkčními elektromobily“. Také slova pilota Markuse Winkelhocka asi nenechávala nikoho na pochybách, že si podrobil Nordschleife v sériovém automobilu, který měl akorát odstraněný omezovač: „Samozřejmě, R8 e-tron je produkční auto, nikoli závodní stroj vypomáhající si aerodynamikou.“
Ve stejném duchu byla malována budoucnost nového elektromobilu i v předchozích sděleních Ingolstadtu a i když v nich několikrát zaznělo, že se bude jednat pouze o malosériovou výrobu, nic jiného jako raritní auto za spoustu peněz na showroomu si pod tím zkrátka nešlo představit. Zjevně jsme však fantazii Audi podcenili.
Člověk z Audi, který mluvil se zástupci Car and Driver, svá slova také pro americký Autoblog, akorát se zajímavým upřesněním. Z něj vyplývá, že Audi model R8 e-tron vlastně nikdy sériově vyrábět nechtělo. Automobilka sice měla v plánu postavit asi deset aut, ale pouze pro vlastní potřebu - měly v zásadě posloužit jako testovací platforma pro vyhodnocení celého projektu. Sbírání průběžných dat z hotových vozů by natolik překvapivé asi nebylo, zásadní rozpor je ale v tom, že zatímco původně měla být tato auta běžně v prodeji, nyní Audi považuje e-tron za „primárně určený pro interní účely“.
I když se automobilka k dané věci zatím oficiálně nevyjádřila, je více než pravděpodobné, že můžeme tímto uzavřít jednu další krátkou a nákladnou kapitolu novodobé historie elektromobilů.
Jízdu na Nürburgringu v Audi R8 e-tron běžný smrtelník už asi nezopakuje
Zdroj: Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch