Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi prolomilo hranici, nechává pracovat roboty s lidmi. Vzpoura strojů prý nehrozí
4.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Robotizace výroby automobilů není ničím novým, dosud si ale museli lidé a roboti všímat „každý svého”. Teď u Audi pracují společně.
O Soudném dni se v souvislosti s roboty mluví již od roku 1984. V té době nás totiž režisér James Cameron obdařil prvním dílem dnes již legendárního Terminátora. Dle filmové fikce se přitom stroje měly vzbouřit 29. srpna 1997, tedy takřka na den přesně před dvaceti lety. Že se to nestalo, nemusíme dodávat - robotizace všeho myslitelného sice za poslední dekády ušla pořádný kus cesty, náznaky umělé inteligenci stále ještě máme pod kontrolou.
I díky tomu se Audi rozhodlo v automobilové sektoru k dosud bezprecedentnímu kroku a v továrně v Ingolstadtu odstranilo bariéry, které od sebe dosud dělily lidské pracovníky a roboty. Důvodem k tomuto oddělení byla pochopitelně bezpečnostní rizika, ta ale značka se čtyřmi kruhy ve znaku zjevně vyřešila. A nebo si to aspoň myslí.
Bez obav ze scénářů podobným Skynetu Audi říká, že robotické paže jsou vybaveny senzory, které člověka zvládají detekovat a při jakékoliv hrozbě kontaktu s ním prováděnou operaci přeruší. Zároveň je aktivováno i červené světlo, které ostatní upozorní na možné nebezpečí.
Možnosti „fyzické spolupráce” robota a člověka jsou zatím omezené - týkajíc se třeba montáže příplatkové karbonové střechy na model RS5. Člověk přitom na otočný stůl položí samotnou střechu, na níž pak následně robot aplikuje ideální množství lepidla. Poté se již opět práce chopí zaměstnanec, který střechu připevní na vůz.
Na první pohled tedy nejde o nic světoborného, robot je navíc pod dozorem dalšího lidského zaměstnance a provádí jen minoritní činnost. Podle Audi je to ale jen začátek cesty ke zvýšení efektivity výroby, tedy snížení nákladů urychlením prováděných činností. Podobné novinky navíc nevyžadují změny na zbytku montážní linky. Zdá se tedy, že zde máme jen samá pozitiva. To si ale lidstvo před oním Soudným dnem myslelo též...
Audi vůbec poprvé spárovalo lidské dělníky s roboty...
...vzpoury strojů a Soudného dne jako v Terminátorovi se ale prý bát nemusíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 3 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejnovější články
- Tesla ukázala faceliftovanou verzi svého bestselleru. Problematičtějším modelem už se inspirovat nemohla
před hodinou - Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 2 hodinami - Výsledky VW za rok 2024 obnažují všechny jeho hlavní problémy: Fiasko s elektromobily, ohromnou závislost na Číně
před 4 hodinami - Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
včera - Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva