Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi chce v roce 2020 prodat 2 miliony aut. Komu?
27.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Prakticky všechny současné automobilky oznamují své velké plány pro následující léta - některé chtějí růst o 50 procent, jiné ještě více. Audi se zařadilo mezi ně, své prodeje chce během následujících osmi let téměř zdvojnásobit.
Většina automobilek přečkala nedávná hubenější léta bez větší újmy a nyní hýří sebevědomím. Již několikrát jsme letos mohli slyšet, jak ta či ona firma plánuje v následujících letech zvýšit své prodeje a to až neuvěřitelně výrazným způsobem. Například Ford nedávno informoval o tom, že chce zvýšit prodeje aut o 50 procent během pěti let, což by u jedné z největších automobilek světa znamenalo navýšení prodejů o několik milionů aut za rok. A s podobným prohlášením nyní přispěchalo i Audi.
Její šéf Rupert Stadler zveřejnil tzv. Strategii 2020, podle níž má firma již za osm let prodávat 2 miliony aut ročně. Oproti současnému stavu je to výrazné navýšení - loni Audi „udalo” na trhu 1,2 milionu vozů. Automobilka toho chce podle svých vlastních slov dosáhnout díky inovacím, vysoké kvalitě, úrovní služeb zákazníkům a pohonným jednotkám ohleduplným k životnímu prostředí. Tato proklamace ale zní poněkud „marketingově”, dle událostí posledních let to vypadá spíše tak, že růstu bude dosaženo skrze rozšiřování modelových řad. Však si vzpomeňte, kolik modelů Audi prodávalo před 10 nebo 15 lety a kolik jich prodává dnes. A nepochybujte o tom, že šíře modelové nabídky bude dále růst.
Audi chce mj. v počtu prodaných aut předehnat své německé konkurenty (BMW a Mercedes-Benz) a uspět hlavně na rozvíjejících se trzích. Nechceme tvrdit, že plány firmy jsou nereálné, je ale jasné, že avizovaných zvýšení prodejů nebudou moci dosáhnout všichni, kteří o tom nyní hovoří. Prodeje aut v Evropě stagnují, v USA není situace o mnoho lepší, čínský trh již roste jen o jednotky procent a Rusko, Indie nebo Brazílie „nespolykají” 10 milionů nových aut za rok, které by byly potřeba jen pro uspokojení plánů Fordu, Volkswagenu, Audi a pár dalších značek.
Je tedy jasné, že uspějí jen někteří. Bude to zrovna Audi? Můžete si sami zkusit „tipnout” v diskuzi pod článkem.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.